• Anonym (G)

    Vad kan jag jobba med på helger?

    Hej!

    Jag behöver smarta tips från er! Jag är akademiker och jobbar heltid som lärare. Jag vill gärna ha ett till jobb som jag kan jobba heltid med på helger. Gärna ett kvalificerad jobb och jag är inte intresserad av att bli offentligt.

    Jag är beredd att utbilda mig för ert bra extrajobb. Är det exempelvis lönsamt att jobba som mäklare på helger? Sjuksköterska m.m.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Vad kan jag jobba med på helger?
  • CitronTulo

    Du får fundera på vilka yrken som finns där man jobbar på helgen!
    Jag tänker mest på vård (sjukvård och olika behandlingshem, kriminalvård m.m.). Även butiker och resturanger håller ju ofta öppet på helger.

    Osäker på om mäklare jobbar på helger?

  • CitronTulo

    Sjuksköterska är ju några år att utbilda sig till om du inte redan är utbildad inom det? Själv skulle jag inte tycka att det vore värt att lägga ner flera års högskolestudier för ett extrajobb (tror att det är svårt att kombinera med ett heltidsjobb dessutom!).

  • Anonym (2 barns mor)

    Extrajobb som akademiker och lärare.
    Vad är du utbildad inom, vad har du för intressen?
    Behöver du pengar eller kan du jobba med volontäruppgifter?
    Tex bildlärare+ florist
    mattelärare+ redovisningsbyrå
    Språklärare+ egen språkkurs
    Eller bäst av allt jobba i en förening och stötta ungdomar.

  • Anonym (Camilla)

    Har du funderat på att strippa? Är mer lukrativt än man tror och passar som extrajobb. En vän till mig tjänade runt 30000 första kvällen hon jobbade

  • CitronTulo
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-27 12:01:30 följande:

    Har du funderat på att strippa? Är mer lukrativt än man tror och passar som extrajobb. En vän till mig tjänade runt 30000 första kvällen hon jobbade


    Kanske inte helt kompatibelt extrajobb när man är lärare dock..?
  • Anonym (Arbetsgivaren)

    Har du kontrollerat med din arbetsgivare att de tillåter ett arbete vid sidan av?

    Läs länken jag skickat. Det kan regleras i kollektivavtal att du inte får syssla med konkurrerande verksamhet. Men arbetsgivaren kan även anse att du inte får arbeta extra alls om det riskerar att gå ut över ditt arbete.

    I vissa avtal är det alltid tillåtet, men under förutsättning att man informerar arbetsgivaren. Kan ju vara bra att vara medveten om detta.

    https://www.kollega.se/extraknack-tank-pa-det-har#

  • Anonym (Camilla)
    CitronTulo skrev 2020-05-27 12:39:46 följande:

    Kanske inte helt kompatibelt extrajobb när man är lärare dock..?


    Det beror väl på hur man ser det, träffar man på någon chef eller annan högt uppsatt person inom detta extrajobb kan man ju även ta tillfälle i akt och utöva utpressning på den personen och således få ännu en inkomstkälla. Jag har läst att dem som samlar på sig förmögenheter har minst tre inkomstkällor
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-27 12:01:30 följande:

    Har du funderat på att strippa? Är mer lukrativt än man tror och passar som extrajobb. En vän till mig tjänade runt 30000 första kvällen hon jobbade


    Det skulle jag gärna göra. Men tyvärr kan jag inte dansa. Jag är snygg och får ofta höra att jag har sexappeal, men dansen förstör den möjligheten.
Svar på tråden Vad kan jag jobba med på helger?