Steg 1 mot att bli gravid
Hej, många trådar om längtan och väntan att bli gravid men har försökt hitta någon tråd om vad första steget är.
Förutom att hitta en underbar man som man vill skapa ett nytt liv med förstås och sluta med preventivmedel. Vad gör man sen? Blir nykterist, lägger om till en uberhälsosam livsstil med kost och träning, folsyra å allt? Eller hur gör man? Eller rättare sagt hur gjorde ni?
Det kan ju ta lång tid innan mensen kommer igång efter stopp med p-piller så hur tusan vet man då om man blivit gravid redan innan? Har frågat barnmorskor men dom har aldrig givit mig ett bra svar.
Varför jag undrar är för alkohol å graviditet går ej ihop, men jag undrar ska man behöva bli helt nykter så fort man planerar barn?
Jag är 32, ska bli 33 och inser att vill jag ha familj måste jag sätta igång nu. Jag har hittat en jämnårig man som jag älskar och kommer bli en trygg och stabil pappa. Visserligen har vi bara varit ihop i 6 månader så kanske lite snabbt på men känner att klockan tickar. Har ätit p-piller sen jag va 16 och provade p-stav för några år sedan men som inte funkade för mig. När jag skulle byta tillbaka till piller så kom aldrig mensen igång utan 3 månader senare så sa barnmorskan jag bara kunde börja med pillerna om jag ville (hon sa först att jag va tvungen å vänta på min mens)
Hoppas jag kan få några bra svar på mina frågor. Tack på förhand :)