• AgnesJ

    Inga fosterrörelser v 20

    Som rubrik lyder... Har känt massa sparkar tidigare(varje dag) men i 2 dagar har de inte hänt något. Är så orolig att de hänt något med bebis.

    Hur har era fosterrörelser varit under v 20?

    Detta är andra barnet så vet hur de ska kännas.

  • Svar på tråden Inga fosterrörelser v 20
  • Nykär15

    Du måste ju genast åka in och kolla! Om du känt dagligen innan så ska det ju kollas upp. Jag kände min sista rätt lite runt v 20 pga moderkakan i framvägg, men ändå dagligen.

  • viseversa

    v 20 är väldigt tidigt och barnet kan ha vänt sig inåt och sparkar s¨du inte känner rörelserna. Är väl först från v 26 man säger att man ska känna rörelser dagligen. men är du orolig åk in och kolla. 

  • AgnesJ

    Har rul på fredag så får väl bara hålla ut. Är de inget då så var det väl inte meningen. Hoppas som du säger viseversa har hen vänt sig o sparkar i ryggen eller något istället.

  • Nykär15
    AgnesJ skrev 2020-05-27 12:13:46 följande:

    Har rul på fredag så får väl bara hålla ut. Är de inget då så var det väl inte meningen. Hoppas som du säger viseversa har hen vänt sig o sparkar i ryggen eller något istället.


    Hoppas allt är bra på fredag <3
  • Lili158

    Ring gyn och kolla hur du ska göra. Du tillhör ju inte förlossningen än så dit kan du nog inte få komma upp. Jag började känna mina i v 25. har moderkakan i framvägg. Men sen avtog de två dagar i vecka 28, då fick jag åka upp men allt såg bra ut. 

  • Lee***
    AgnesJ skrev 2020-05-27 12:13:46 följande:

    Har rul på fredag så får väl bara hålla ut. Är de inget då så var det väl inte meningen. Hoppas som du säger viseversa har hen vänt sig o sparkar i ryggen eller något istället.


    Hur har det gått?
  • AgnesJ

    Det gick superbra! En frisk bebis simmar runt för fullt. Så nu är de bara att vänta 20 långa veckor på att den vill ut :)

Svar på tråden Inga fosterrörelser v 20