• Wed 27 May 2020 15:43
    470 visningar
    6 svar
    6
    470

    Ni som fött barn i Eskilstuna?!

    Vad är era erfarenheter?

    Var personalen bra? Fick ni bra stöd?

    Ja, jag vill veta allt!

    /hon som ska föda vilken dag som helst men ännu inte bestämt sig för vart det blir.

  • Svar på tråden Ni som fött barn i Eskilstuna?!
  • Sat 30 May 2020 09:26
    #1

    Ingen?

  • Fri 5 Jun 2020 14:08
    #2

    Jag har fått 2 barn i Eskilstuna. Barn 1 år 2012 som inte var en bra upplevelse.deglömde lite bort mig osv och det slutade med en naturlig vaginal förlossning 3 igångsättningar senare och alltså över 3 dygn på förlossningen kom hon ut med en gjärnskada som inte gick att förutspå innan men hände inne i magen i slutet av graviditeten. Andra gången 2015 blev det av förklarliga skäl snitt och extra kontroller osv o det gick mkt bättre än 1a. Nu är vi gravida med nr 3 ????

  • Anonym (Jag)
    Fri 5 Jun 2020 20:39
    #3

    Födde mitt barn 2017 i Eskilstuna och tyckte att upplevelsen var helt okej. Kände att nästan alla bemötte oss bra och stödet under själva förlossning var bra. Vi fick ett eget rum på BB och när vi var tvungen att komma tillbaka efter ett dygn pga. gulsot, såg de till att vi fick samma rum igen.

    Nu väntar jag mitt andra barn och ser faktiskt fram emot att föda där igen.

  • Sat 6 Jun 2020 11:02
    #4

    Tack för era svar.

    Dottern kom dock i tisdags, men kan nog säga att jag är nöjd över upplevelsen där. Bra bemötande under fl (även om jag bara hann vara där 1 timme), och vi fick eget rum på BB. Trevlig och hjälpsam personal.

  • Sat 6 Jun 2020 19:49
    #5
    Enniie skrev 2020-06-06 11:02:25 följande:

    Tack för era svar.

    Dottern kom dock i tisdags, men kan nog säga att jag är nöjd över upplevelsen där. Bra bemötande under fl (även om jag bara hann vara där 1 timme), och vi fick eget rum på BB. Trevlig och hjälpsam personal.


    Grattis till dottern! Och vad härligt att det blev en bra upplevelse :)
    Är det några särskilda restriktioner där med tanke på Covid-19? Tänker om eventuell partner får vara med på BB efteråt och så? 
  • Mon 8 Jun 2020 13:06
    #6
    ces89 skrev 2020-06-06 19:49:09 följande:

    Grattis till dottern! Och vad härligt att det blev en bra upplevelse :)

    Är det några särskilda restriktioner där med tanke på Covid-19? Tänker om eventuell partner får vara med på BB efteråt och så? 


    Tack!

    Jag blev tempad innan jag fick gå in och frågades om jag hade speciella symtom. På bb fick partner vara kvar i mån av plats, vilket min fick. Det var många pappor där faktiskt.
Svar på tråden Ni som fött barn i Eskilstuna?!