• Anonym (Karin89)

    Sambon vill ej ha mitt stöd vid sin pappas död

    Hej!

    Jag måste få veta om det är något fel på mig.

    Detta är så egoistiskt och självömkande att jag inte kan fråga utan att vara anonym.

    Min sambos pappa har dött. Pappan har varit frånvarande nästan hela sambons liv så sambon är ledsen men ej förkrossad. Jag har aldrig träffat pappan under våra 5 år ihop.

    När sambon fick beskedet om sin pappas död så meddelade han inte mig, jag kan tycka att man informerar varandra om stora händelser i livet.

    Dagarna efteråt ville han spendera med sina syskon, deras respektive familjer var även med. Men jag och våra barn var inte välkomna då han ville få sörja i lugn och ro.

    Och nu är det dags att åka iväg till en annan stad för svepning. Då var vi väl överens om att jag och barnen skulle stanna hemma. Men ett av syskonen ska ha med sin respektive som stöd.

    Sen har det börjat planeras för begravning, som kommer ha max antal gäster 50 personer.

    Jag sa att jag förstår helt om syskonen väljer att åka ensamma så pappans närmsta släkt och vänner kan komma istället för oss respektive/barnbarn som aldrig har träffat pappan.

    Men återigen är det ett av syskonen som kräver att få ta med sin respektive och sitt barn till begravningen. Medans min sambo velar om jag och barnen över huvud taget ska åka med han som stöd, men vi ska ej delta på begravningen.

    Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag känner mig så besviken/utesluten/obehövd. Jag hade så gärna velat vara vid min sambos sida vid alla tillfällen för att vara hans stöd. Och visa upp för alla att han har mig vid sin sida.

    Får nästan känslan av att han skäms över mig inför sin pappas släkt..

    Han har sagt flera gånger "Det här handlar inte om dig!!" När jag påpekat att jag inte förstår hur han tänker.

    Är jag överkänslig? Kan det här bero på att hans bristande uppskattning till mig överlag ? Eller att jag bara sjukt egoistiskt som vill vara med i det här ens..?

Svar på tråden Sambon vill ej ha mitt stöd vid sin pappas död