• Anonym (hmmm)

Kan män känna av när kvinnor har ägglossning

Inom djurriket kan oftast hanar känna av när honorna är fertila och har ägglossning och blir helt till sig.

Frågan är om män kan känna av när kvinnor har ägglossning och är fertila, om de reagerar på något sätt, vi är ju däggdjur.

Det är intressant. Vad tror ni? 

• Svar på tråden Kan män känna av när kvinnor har ägglossning
  • Anonym (hmmm)

Puff 

• Anonym (Normal man)

Svårt att säga, men jag märker definitivt när det är ca en vecka kvar till mens, och då vet man ju att det är bäst att hålla sig undan.
    Sedan tycker jag att även jag har en lust som varierar upp och ned, även när jag är ensam. Jag har inte mätt tiden, men det skulle inte förvåna mig om även den cykeln är på ca 30 dagar. Det kan alltså vara så att ett par blir synkade på ett sådant sätt att även mannens lust är som störst när kvinnan har ägglossning.

• Anonym (H)

Det har jag inte märkt

• Avenia

En del män kan känna det, liksom om en kvinna har mens. Minns att Alex Schulman sagt att han kan det.

• Anonym (Näsan)

Absolut kan de det, även om det inte nödvändigtvis är medvetet. Varken från hans eller hennes sida, många kvinnor är inte medvetna om sin cykel annat än när mensen kommer.
    De feromoner som en fertil kvinna utsöndrar är lockande på heteromän, det är ju naturens poäng med det hela.
    Sen går det inte att säga exakt vad som är vad, att hon har ökad lust eller att han påverkas av hennes feromoner, eller samverkar detta.

• Anonym (S)

Min man är då alltid oerhört kåt när jag har ägglossning, slår aldrig fel.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (S) skrev 2020-05-28 05:57:09 följande:

Min man är då alltid oerhört kåt när jag har ägglossning, slår aldrig fel.

Då känner han säkert undermedvetet via dofter att du är fertil just då..läst om att män attraheras mer när kvinnor har ägglossning via dofter..
  • Anonym (Hanhund)

Min hund känner av det. Han är inte juckig av sig annars, bara en kort period som valp, men när jag har ägglossning kan han bli det och vill gärna lukta där. Då får jag fya honom.

• Anonym (Tror det)

Jag tror det. Man utsöndrar ju fermoner. Det är möjligt att feromonerna ökar vid ägglossning. Men jag tror att kvinnan känner av det mest då många blir kåtare vid ägglossning.

• Anonym (gg)

Ja jag tror det. 

Hade dock en pojkvän som blev mindre kåt då vilket jag aldrig riktigt förstått. Jag hade alltså spiral, så han var inte rädd för att göra mig gravid.

• Anonym (Mju)
    Anonym (hmmm) skrev 2020-05-27 20:55:35 följande:

Inom djurriket kan oftast hanar känna av när honorna är fertila och har ägglossning och blir helt till sig.

Frågan är om män kan känna av när kvinnor har ägglossning och är fertila, om de reagerar på något sätt, vi är ju däggdjur.

Det är intressant. Vad tror ni? 

Mental kalender.. vill inte veta av frun när hon har äl iochmed att jag absolut inte vill ha fler olyckor :)
  • Mimosa86

Ja kvinnor utsöndrar tydligen en doft vid ägglossning som tydligen är eggande.

www.aftonbladet.se/halsa/a/1k7bAe/lukt-avslojar-nar-kvinnan-ar-fertil

Sen brukar kvinnor bli mer sensuella den tiden och mer sugna på sex vilket syns. Jag blir alltid som vackrast under ägglossning. Hud och hår är som friskast och finast då.

Sexet blir också skönare för kvinnan då livmodertappen ändrar position i kroppen. Vet inte om mön känner det dock.

• Anonym (hmmm)
    Mimosa86 skrev 2020-05-28 19:15:35 följande:

Ja kvinnor utsöndrar tydligen en doft vid ägglossning som tydligen är eggande.

www.aftonbladet.se/halsa/a/1k7bAe/lukt-avslojar-nar-kvinnan-ar-fertil

Sen brukar kvinnor bli mer sensuella den tiden och mer sugna på sex vilket syns. Jag blir alltid som vackrast under ägglossning. Hud och hår är som friskast och finast då.

Sexet blir också skönare för kvinnan då livmodertappen ändrar position i kroppen. Vet inte om mön känner det dock.

Det är för nivån av östrogen är som högst vid ägglossning, därför hår och hud blir fint med lyster.. det är också för att man ska locka till sig...
    Kvinnor som går på preventivmedel har minskade mängder östrogen och det där doftämnet som kan göra män attraherade runt ägglossning finns inte längre..
  • Anonym (Äggbert)

Kvinnor tror att män är tankeläsare.
    Jag tror att få män är det.

Svar på tråden Kan män känna av när kvinnor har ägglossning