• Anonym (Lisa)

    Ni som gjort provrörsbefruktning

    Hej

    Jag och min kille har varit tillsammans i 5 år, vi hade ett uppehåll på 1 år för några månader sen och vill nu göra provrörsbefruktning då vi redan innan vårt uppbrott gjorde en utredning.

    Jag har nu läst att man måste varit tillsammans i minst 2 år för att få göra detta. Kommer då vårt uppehåll bli ett problem? Vilka andra kriterier är de som måste uppfyllas? Hoppas någon vet!

  • Svar på tråden Ni som gjort provrörsbefruktning
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-05-28 10:02:36 följande:

    Hej

    Jag och min kille har varit tillsammans i 5 år, vi hade ett uppehåll på 1 år för några månader sen och vill nu göra provrörsbefruktning då vi redan innan vårt uppbrott gjorde en utredning.

    Jag har nu läst att man måste varit tillsammans i minst 2 år för att få göra detta. Kommer då vårt uppehåll bli ett problem? Vilka andra kriterier är de som måste uppfyllas? Hoppas någon vet!


    Var i exakt samma situation. Men hann göra en hel Ivf innan vi tog en paus. Den misslyckades alltså och vi gjorde den andra efter att vi gått tillbaka till varandra efter ca 1 år. Då bodde vi inte på samma adress längre men det var ingen som kollade upp alls! Så jag tror inte att du behöver vara orolig. Annat krav brukar vara att man ska vara över 25 år båda två!
Svar på tråden Ni som gjort provrörsbefruktning