• Hian

    Pravidel levaxin tumör på hypofysen

    Hej

    Är det någon mer som äter pravidel och planerar bli gravid? Jag äter pravidel och levaxin då jag inte haft ngn ÄL och stadigt gått upp i vikt då min ämnesomsättning var nere på noll. Nu äntligen börjar saker rätta sig till. Igår hade jag min första ÄL efter 1,5 år.! Nu hoppas jag på en liten framöver.

    Men är det ngn som fått pravidel och fått blivit gravid? Och hur snabbt i såfall?

  • Svar på tråden Pravidel levaxin tumör på hypofysen
  • HeidiHR

    Nu hade jag förvisso bara lite förhöjda värden men jag åt pravidel ett par månader och fick ner på normala nivåer. Hade haft svårt att bli gravid innan, levt i stadiga relationer med ett missfall 2011 och därefter ingenting. Under perioder använt äl-test och alltid fått utslag. Konstaterades ha förhöjt prolaktin 2016 och blev gravid ett år senare. Fick barn 2018 och blev gravid snabbt därpå igen!

  • Hian

    Ok men hur menar du? När du åt prolaktin fick du då ÄL o försökte bli gravid under ett år?

  • Hian

    Jag har två barn sedan 07 & 09 och haft jättelätt att bli gravid innan. Men sedan 1 1/2 år ingen ÄL och ökat i vikt men fick nu levaxin för ämnesomsättning och pravidel för förhöjda prolaktin värde pga en tumör i hjärnan.. nu är jag 35 och vill gärna ha en liten igen..

  • HeidiHR
    Hian skrev 2020-05-28 19:13:03 följande:

    Ok men hur menar du? När du åt prolaktin fick du då ÄL o försökte bli gravid under ett år?


    Jag fick utslag på äl-stickor även innan konstaterat prolaktinom men blev inte gravid trots regelbunden mens. Märkte av prolaktinomet då min mens började krångla och jag blödde mer eller mindre konstant två månader och sökte då gyn. Vet inte hur länge jag hade haft det men eftersom jag hade svårt att bli gravid gissar jag en längre tid! Ingen plötslig viktuppgång eller nåt sånt. Åt som sagt pravidel knappa två månader och därefter hade värdena gått ner till normala. Gyn ansåg att det räckte och att jag var färdigbehandlad. Blev sedan gravid ett år senare!

    Hur länge har du ätit pravidel? Grattis till ägglossning!
  • Linkaa

    Hej! Hoppar in lite här, jag har förhöjda prolaktin värden och ska till läkaren till veckan vet inte mer än så, men fått förklarat att de tror det är en tumör på hypofysen. Vi försöker bli gravida med ett syskon till våran 2 åring, prövade denna månad för första gången med ÄL tester och fick en glad gubbe på testet förra helgen. Kan man lita på att man faktiskt hade äl då? Har jätte långa menscyklar, har endast haft mens 2 gånger sen nyår då jag slutade med p piller och sist va det 42 dagar långt. Någon som har koll om man kan lita på att man hade äl? Och är det någon som blivit gravid trots höga prolaktin värden?

Svar på tråden Pravidel levaxin tumör på hypofysen