• Anonym (XmmX)

    Hur ska jag avboka min egna avtackning

    Jag slutade på mitt förra jobb den 31 mars men pga. Corona så blev det ingen avtackning då. Nu har chefen mailat om att det blir en avtackning för mig och en till kollega ett visst datum i juni dock kl. 15. Jag har fast arbetstid mellan kl 08-17 och känner att jag ej kan och vill lämna mitt nya jobb tidigare för att vara med på avrackningen.

    Hur kan jag på ett fint sätt tacka nej till det?

  • Svar på tråden Hur ska jag avboka min egna avtackning
  • Anonym (S)

    Om du kan tänka dig att komma om de byter tid (vilket det ju finns "risk"för) kan du skriva "Tack så jättemycket. Tyvärr kan jag inte vara med eftersom jag jobar då men jag tackar hemskt mycket för inbjudan".

    Allra bäst är väl atg ringa, då kan du tacka nej och visa tydligt med röstläge osv att du uposkattar gesten.

  • Anonym (Anonym)

    Vi har fortfarande coronatider, det räcker som ursäkt. Meddela att det är ok att det inte blir någon avtackning.

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-28 16:47:36 följande:

    Vi har fortfarande coronatider, det räcker som ursäkt. Meddela att det är ok att det inte blir någon avtackning.


    Varför ska TS ljuga för?
    När det är väldigt enkelt att bara säga som det är?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (qwerty) skrev 2020-05-28 17:15:57 följande:
    Varför ska TS ljuga för?
    När det är väldigt enkelt att bara säga som det är?
    Det är inte alls någon lögn. Vi har fullt med corona överallt, det borde inte ens vara diskussion om någon avtackning.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-28 17:17:55 följande:
    Det är inte alls någon lögn. Vi har fullt med corona överallt, det borde inte ens vara diskussion om någon avtackning.
    Okej, varför skylla på något helt annat. När det egentligen är så att TS inte kan ta ledigt från jobbet?
  • AnnaSthlm

    Inget att skämmas över. Säg att tidigast kan kl 17.30 på vardagar. Chefen har nog inte tänkt så långt.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (qwerty) skrev 2020-05-28 17:36:48 följande:
    Okej, varför skylla på något helt annat. När det egentligen är så att TS inte kan ta ledigt från jobbet?
    Vadå skylla på?? TS har inte sagt att det är omöjligt att ta ledigt. Det blir en nollfråga eftersom man inte ska träffas i sociala sammanhang om man kan låta bli.
  • Anonym (X)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-28 18:34:02 följande:

    Vadå skylla på?? TS har inte sagt att det är omöjligt att ta ledigt. Det blir en nollfråga eftersom man inte ska träffas i sociala sammanhang om man kan låta bli.


    Allvarligt talat, vem tar ledigt från jobb ett par timmar för en avtackning?
Svar på tråden Hur ska jag avboka min egna avtackning