Fanns "fjortisar" på riktigt?
Menar då själva stilen som i alla fall i min omgivning var omtalad runt 2007-2009 typ. Platinablont hår, idominläppar, brunkräm i ansiktet, skulle vara allmänt störiga, festa mycket osv.
Jag var inte i tonåren under den tiden men det här var ändå en "grej", så skulle "de coola" se ut, sen när man blev några år äldre. Sedan dog det ju dock ut tills jag började högstadiet nåt år senare.
Men grejen är att jag aldrig sett dessa "fjortisar" på riktigt. Fanns de ens, de som verkligen hade detta som livsstil, eller var det bara nån kul grej som folk klädde ut sig till och tog roliga bilder? Jag fattar inte riktigt det här. Kommer ihåg att kamratposten nåt av åren 06-08 hade en helt nummer tillägnat just fjortisar.
Så kallade "emos" kommer jag ihåg att jag sett på riktigt, som ju var en grej under samma tid. Och de sades vara nåt sorts motstånd till fjortisarna, att de liksom var i krig med varandra. Antingen skulle man vara det ena eller det andra.
Har aldrig hört någon prata om det här på 10 år men man undrar ju. De som det i så fall gällde borde då vara i övre 20-årsåldern nu.