• Rally12

    Bim +6 negativa test ingen mens

    Hej! Jag gjorde precis ett graviditetstest. Är sex dagar sen med mensen. Har varit gravid förut och då plussade jag direkt på dagen för utebliven mens. Imorse mådde jag så extremt illa. Så då tänkte jag att jag kanske är gravid. Men visst kan jag inte vara det då testet var negativt? Tacksam för era erfarenheter:)

  • Svar på tråden Bim +6 negativa test ingen mens
  • Pimpinellan

    Låter mycket osannolikt att du skulle vara gravid. De allra flesta får plus så pass sent om de är så långt gångna. Själv gjort flera hcg-prov v.4+5 och haft höga värden vilket ju också skulle gett plus på test. Vad utgår du från när du säger att mensen är sen? Rent krasst är det ju så att om man haft äl och inte blivit gravid så får man mens när man ska. Så antingen hade du senare äl eller utebliven äl.

  • Rally12

    Precis. Det har du rätt i. Det bara så ovanligt för min mens har alltid kommit på dagen som förväntat . Har aldrig varit med om att den hoppat över. Men du har helt rätt nivåerna skulle ju vid det här laget vara så pass höga att det gått att mäta.. Ha en bra helg!

  • Pimpinellan

    Även den mest regelbundna mens kan ju flippa ur ibland. Hade du senare äl så kan du ju möjligen vara gravid. Du får vänta och se! Vi har alla varit i din sits vi som nån gång försökt få barn. Man hoppas, analyserar, undrar- och mensen gör som den vill.   Trevlig pingst!

  • Solblomma30

    Ibland har man ägglossning mycket senare än förväntat, och ibland har man inte ägglossning alls, och i båda situationer så kan då mensen komma, som man upplever det, försenat. Hoppas att du får mens snart så du slipper grubbla!

  • Anonym (Svar på tal)

    Vilken cykeldag har du nu då? En cykel kan vara upp till ca 35 dagar och det räknas fortfarande som normalt. Så om du skulle vara på cykeldag 41 skulle jag vara mer fundersam. Du får antagligen vänta lite till.

  • Rally12

    Jag har bara 26 dagar emellan alltid som en klocka. Så därför vart jag fundersam. Men antingen så hade jag senare ägglossning eller så kanske jag hoppat över en månad. Hoppet finns ju alltid tills mensen kommer

Svar på tråden Bim +6 negativa test ingen mens