• Malina­70
    Sat 30 May 2020 16:49
    429 visningar
    3 svar
    3
    429

    Titel

    Hej. Jag är legitimerad sjukgymnast och min chef behövde en som ska arbeta bara administrativt. tjänsten var internt . Jag fick den och trivs bra med den.Men jag har fått mer uppgifter ,mycket ansvar har ansvar om personalen och all frånvaro. Jag arbetar som Verksamhetsledare men har varken lön eller titeln. Jag har ingen titeln. Har frågat chefen som vill inte göra om tjänsten då han är rädd att få en som har medicinsk åkomma dem som har Läkarintyg och inte kan arbeta i vården ?? Det är bara dem som får dessa tjänster numera !? Kan detta stämma?

  • Svar på tråden Titel
  • Sun 31 May 2020 23:43
    #1

    Det är lite klurigt att svara på såhär på rak arm men det låter som att din arbetsgivare haft en lucka, en vakant tjänst som uppenbarligen fyller en funktion, men vill lösa vakansen internt utan en ordentlig "nyanställning" med den titel och lön som kommer med det. Det kan vara så att din chef delvis har rätt, det är möjligt att det finns andra arbetstagare som är i behov av omplacering på grund av t.ex. sjukdom eller liknande som går före om tjänsten exempelvis skulle utlysas på något sätt.

    Angående att din tjänst och titel inte är korrekt, jag skulle höra av mig till personalkontoret och fråga vad för befattning du har. Skulle det komma fram att du ligger på din gamla befattning så står du inför ett vägval; antingen accepterar du det bara och fortsätter jobba på som du gör nu, trots fel titel. Eller så tar du fighten om att det ska vara korrekt med risken att du får återgå till dina tidigare arbetsuppgifter. 
    Är du med i facket så skulle jag uppmuntra att du hör av dig till dom för råd. Gärna den lokala fackliga representanten som kanske har kunskap om hur det fungerar och ser ut på just din arbetsplats. 

  • Malina­70
    Mon 1 Jun 2020 22:09
    #2

    Tack för din kommentar. Ska kolla med facket.

  • Malina­70
    Mon 1 Jun 2020 22:09
    #3

    Tack för din kommentar. Ska kolla med facket.

Svar på tråden Titel