• Anonym (Kaffedraken)

    Hur har ni fått mjölkstockning?

    Hej!

    Min mor har sagt att hon fått mjölkstockning så fort hon suttit dragigt. På bb sa dem att jag ABSOLUT INTE fick öppna kylskåpet utan BH på för att det kan man få mjölkstockning av...

    Är det bara när brösten är full som detta gäller? Har ni fått mjölkstockning av att bada kallt? Eller komma ur en varm dusch i ett svalare hus?

    Tacksam för svar..

  • Svar på tråden Hur har ni fått mjölkstockning?
  • Anonym (Kaffedraken)

    I regel när det gått för lång tid från den förra amningen. Nån enstaka gång av drag. Dock absolut inte av att öppna kylen. Det är ju jättekort tid man står där. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har fått lätt mjölkstockning några ggr när det gått för långt mellan amningstillfällena. Ett par ggr med yngsta barnet har jag fått ett par rejäla stockningar med feber och värk i kroppen. Första gången vet jag inte varför, andra gången var för att jag hade en klänning som satt konstigt så den tryckte på nån mjölkgång så att mjölken stockad sig där. Aldrig har jag fått mjölkstockning av att bli kall, jag har ammat utomhus i bara några få plusgrader.

    Men kan tänka mig att man som person är olika känslig för att få mjölkstockning. Men att inte öppna kylen utan BH känns ju lite väl överdrivet

Svar på tråden Hur har ni fått mjölkstockning?