Hatar grönsaker - ej gå ner i vikt???
Hatar verkligen grönsaker - har pinat i mig men nu går det inte mer. Man kan ju tydligen inte gå ner i vikt utan dom?! Hur gör ni??? Är det bara jag som inte gillar det?? Vad äter ni för att gå ner??
Hatar verkligen grönsaker - har pinat i mig men nu går det inte mer. Man kan ju tydligen inte gå ner i vikt utan dom?! Hur gör ni??? Är det bara jag som inte gillar det?? Vad äter ni för att gå ner??
Det är klart att du kan gå ner i vikt utan grönsaker. Gerjen är bara att du får bereda dig på att vara hungrig, eftersom grönsaker är en av de bästa hungerdämparna.
Kan man inte fylla ut måltiderna så blir det inte mycket mat.
Det du kan äta annars är ju rotfrukt och vanlig frukt, utöka med det istället.
Finns verkligen INGEN grönsak du gillar? Har du testat allt?
nej det har jag inte.. jag är lat Har du några tips? E sugen på att prova grönsaker i ugnen--- men vad? Lätta saker... Tack
Till kött brukar jag köra skivade/tärnade morötter och potatis på en plåt, och sätta in dem i ugnen 25-30 minuter. Morötter blir söta och goda, och potatis i ugn är alltid gott. Sen kan man krydda på alltihop hur mycket som helst, och få lite annan smak också.
Annars gillar jag färsk broccoli, som man kokar, mycket godare än den frysta.
Majs är gott.
Du råkar inte gilla svamp?? Champinjoner (särskilt färska som man steker och har på lite svartpeppar) är gott och lika bra som grönsaker!
älskar svamp! Trodde inte det räknades... du vet jag tänker på typ ärter m.m. Usch
Nej, svamp räknas ju inte som en grönsak, svamp är ju svamp. Men ur hälsosympunkt så är svamp lika okej som grönsaker. Iaf enligt Viktväktarna som jag levt med de senaste två åren =)
Finns det inte en enda grönskak du gillar?? Inte tomat? Inte gurka? Paprika, rädisor, zucchini...INte ens rotfrukter? Morötter och sånt?
Inte i någon tillagad form? Rostade, stekta, kokta, råa...?
Gud va svårt i såna fall
Men testa krydda på som attan, för kryddor är ju ingen fara med.
Citronpeppar på haricot verts kan jag tipsa om. Det älskar jag!
Eller så lär du dig tycka om grönsaker. Jag menar, grönsaker finns ju alla varianter - söta och sura och starka och hårda och mjuka och mosiga - om man kategoriskt säger att man inte gillar grönsaker sitter nog problemet i ditt förhållningssätt snarare än i dina smaklökar.
Grönsaker i ugn är kanongott. Prova med röd paprika, lök och potatis. Rödbetor var också gott. Mums!!!
är det bara jag som tycker att grösaken inte alls dämpar hungern?
jag blir bara mätt tillfälligt...
Jag brukar göra rotfrukter i ugn:
potatis
palsternacka
morot
kålrot
i klyftor, stavar, tärningar... ja, lite olika former. Lägg på en plåt och ringla över 2 msk olja, och blanda runt. Baka i ugn 225gr i ca 30-45 min (beroende på mängd). Krydda med örtsalt. JÄTTEGOTT!!
Eller en enkel sallad på cocktailtomater, finhackad rödlök och ruccola. Citron och lite olja över - mums till fisk!!
Eller grön sparris!! Koka den al dente, och stek den randig på ett grilljärn. Ringla över en dressing på: finhackad vitlök, röd chili, 2 msk olja, citronsaft, salt & peppar. *MATORGASM*
Ursäkta, men jag tycker att du är lite gnällig. Missförstå mig inte, men när du säger att du måste ner i vikt, men samtidigt inte testat alla grönsaker? Fy på sig, vuxna människa
Men det finns ju så många slags grönsaker och så många sätt att tillaga dom!!! Jag avskyr också massor av grönsaker men det finns ännu fler som jag älskar! Rotfrukt kan man t ex ha till nästan allt och tillaga på många sätt. Som någon tipsade, rotfrukt i ugn är mums!