• Anonym i Smålan­d
    Sun 31 May 2020 21:57
    266 visningar
    2 svar
    2
    266

    Tar gärna emot synpunkter

    Vill gärna ha synpunkter & tankar på följande:

    Jag är tillsammans med en man sedan 4 år tillbaka. Vi har inga gemensamma barn men båda två har barn sen tidigare. Vi har ännu inte flyttat ihop och det beror på några olika saker men mest för att mina barn (som är yngre än hans) ffa går i skolan och jag vill inte att min dotter som är 14år ska behöva byta skola. Hon har haft och har ffa en tuff skolgång och jag vill inte att hon ska behöva gå igenom ett skolbyte när hon redan har det tufft. Däremot har vi pratat om att bli sambos när tiden är rätt. Visst skulle vi vilja bo ihop redan nu men vi båda två anser att barnen kommer i första hand. Vi träffas så ofta och mycket vi kan och vi semestrar ihop på somrarna. Vi är egentligen som vilket par som helst bara att vi inte bor på samma adress just nu.

    Nu till min fundering....

    Min svärfar fyllde år för ett tag sedan och då hade två av mannens barn fixat en fotobok i present till honom. Dom hade tagit både gamla och nya bilder och skickat in och gjort denna bok som blev mycket uppskattad av svärfar. Lika uppskattad som den blev av svärfar, lika hårt kändes hugget i mitt hjärta när jag förstod att varken jag eller mina barn var med på en ända bild i boken. Presenten gavs med orden att den är från allihop, vilket då betydde allihop UTOM oss tre som ändå var med på födelsedagskalaset.

    Brukar man göra så här?

    Betyder inte en 4-årig relation något alls?

    Är man inte en del av ?familjen? då?

    Är inte en särborelation lika mycket värd som en samborelation?

    Vill väldigt gärna höra era tankar och synpunkter

    //Förvirrad

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-01 17:44

    Kanske bör lägga till att hans barn alla är vuxna och har flyttat hemifrån..

  • Svar på tråden Tar gärna emot synpunkter
  • Mon 1 Jun 2020 00:47
    #1

    Vilken present hade du till svärfar? du hade väl en annan?

    Som barn betyder nog inte särbo lika mycket som om ni vore gifta, eller sambo. Ni delar inte vardag och blir då inte del av deras naturliga enhet. De tänkte väl inte så långt att de kunde inkluderat er i bokens bilder.

  • Anonym i Smålan­d Trådstartaren
    Mon 1 Jun 2020 06:49
    #2

    [quote=80438520][quote-nick]Tow2Mater skrev 2020-06-01 00:47:22 följande:[/quote-nick]

    Vilken present hade du till svärfar? du hade väl en annan?

    Jag hade inte någon annan present till svärfar. Hittills har alla vuxnas födelsedagar firats med att alla övriga vuxna gått ihop om en gemensam lite större present från allihop. Så eftersom jag inte fått några indikationer inför denna födelsedag om att det skulle bli på något annat sätt tog jag det som en självklarhet att även denna skulle bli som tidigare.

    Jag visste inte vad det var för present förrän där och då.

Svar på tråden Tar gärna emot synpunkter