• EmiliaaS

    Funderingar angående tempohöjning, kan de va graviditet?

    Hej

    Har använt appen Natural Cycles Sen i slutet på förra året för att försöka bli gravid. Appen har fortfarande inte lärt känna min cykel för jag har jätte oregelbunden mens, har inte prickat in ägglossning en enda gång ännu. (Med ägglossningstest)

    Nu har jag haft mens dem två senaste gångerna i slutet på April och Maj. Nu i Slutet av juni så fick jag ingen mens, dock har min temp höjts och har legat högre under lite över en veckas tid nu.

    Ser detta ut som att det kan va en graviditet på G? (Se bifogad bild)

    tog test igår som var negativt men det är nog för tidigt att testa.

    inga symptom ännu, och mensen lyser med sin frånvaro.

    Vet att tempen höjs innan mensen kommer men när jag jämför grafen hur det såg ut dem tidigare gångerna så har tempen bara höjts dagen innan mensen kom. och dem två gångerna appen tyckt att jag haft ägglossning så har tempen inte höjts såhär mycket som den gjort nu.

    Så får höra era funderingar! när är rätt tid att ta nästa test?

    Tacksam för svar!!????

  • Svar på tråden Funderingar angående tempohöjning, kan de va graviditet?
  • EmiliaaS

    EDIT!!

    Menar såklart att jag haft mens i slutet av Mars och April. Och väntade mens nu i slutet av maj.. inte Juni.

  • Anonym (s)
    EmiliaaS skrev 2020-06-01 08:53:51 följande:

    Hej

    Har använt appen Natural Cycles Sen i slutet på förra året för att försöka bli gravid. Appen har fortfarande inte lärt känna min cykel för jag har jätte oregelbunden mens, har inte prickat in ägglossning en enda gång ännu. (Med ägglossningstest)

    Nu har jag haft mens dem två senaste gångerna i slutet på April och Maj. Nu i Slutet av juni så fick jag ingen mens, dock har min temp höjts och har legat högre under lite över en veckas tid nu.

    Ser detta ut som att det kan va en graviditet på G? (Se bifogad bild)

    tog test igår som var negativt men det är nog för tidigt att testa.

    inga symptom ännu, och mensen lyser med sin frånvaro.

    Vet att tempen höjs innan mensen kommer men när jag jämför grafen hur det såg ut dem tidigare gångerna så har tempen bara höjts dagen innan mensen kom. och dem två gångerna appen tyckt att jag haft ägglossning så har tempen inte höjts såhär mycket som den gjort nu.

    Så får höra era funderingar! när är rätt tid att ta nästa test?

    Tacksam för svar!!????


    du har väldigt ojämna temperaturer, tar du tempen ungefär samma tid på morgonen och innan du gått upp osv? 

    verkar som att NC inte har bekräftat din ägglossning ännu så ev kanske du inte ens haft äl. tempen är låg innan ägglossning och sen efter ägglossning så höjs den och ligger högt ända fram till mens. 
  • EmiliaaS

    Jaa jag tar alltid samma tid på morgonen innan jag stiger upp.. har också funderat på varför den är så ojämn :S

    jaa jag hade inte ägglossning förra månaden enligt NC, ändå fick jag mens sen. min kropp är helt rubbad efter jag slutade med p piller för ett år sen:/

  • Anonym (s)
    EmiliaaS skrev 2020-06-01 09:36:43 följande:

    Jaa jag tar alltid samma tid på morgonen innan jag stiger upp.. har också funderat på varför den är så ojämn :S

    jaa jag hade inte ägglossning förra månaden enligt NC, ändå fick jag mens sen. min kropp är helt rubbad efter jag slutade med p piller för ett år sen:/


    hm vad konstigt, sover du dåligt på nätterna, vaknar mkt eller så? 

    för nu verkar du ha röd linje, vilket innebär att nc tycker du går in i din fertila period (alltså inte att du väntar på mens eller graviditet). linjen kommer bli grön sedan när nc har bekräftat äl, alltså har höga temperaturer, och du har din lutealfas, som efter ca 2 veckor kommer mynna ut i antingen mens eller att du är gravid. så om jag var du skulle jag fortsätta tempa och ha sex varannan/var tredje dag för att va säker på att inte missar äl :) lycka till! 
  • EmiliaaS

    Jaa jag vaknar väldigt många gånger under nätterna, sover dåligt varje natt typ :/ vet att man egentligen ska utesluta temperaturen när man sovit dåligt men jag jag gör det nästan varje natt så då hade jag inte kunnat regga en enda dag xD

    jo det vet jag, men kan inte riktigt lita på appen ännu för jag haft så oregelbunden mens så den vet inte min cykel ännu..

    Men ja jag får väl avvakta några månader till, se om cykeln rättar till sig, o ja, ha mer sex :D hehe. Tack för svar!!:)

  • Anonym (s)
    EmiliaaS skrev 2020-06-01 10:55:46 följande:

    Jaa jag vaknar väldigt många gånger under nätterna, sover dåligt varje natt typ :/ vet att man egentligen ska utesluta temperaturen när man sovit dåligt men jag jag gör det nästan varje natt så då hade jag inte kunnat regga en enda dag xD

    jo det vet jag, men kan inte riktigt lita på appen ännu för jag haft så oregelbunden mens så den vet inte min cykel ännu..

    Men ja jag får väl avvakta några månader till, se om cykeln rättar till sig, o ja, ha mer sex :D hehe. Tack för svar!!:)


    ah klurigt det där! jaa kör på och tempa och ha sex så kommer nc snart få koll på din cykel!! :) 
Svar på tråden Funderingar angående tempohöjning, kan de va graviditet?