• Anonym (Trött)

    Så trött på alla kvinnofientliga offerkoftor till män

    Ser dom ofta här och på andra forum. De klagar och klagar. De tycker att sex är en rättighet och försöker kräva av kvinnor att de ska "anpassa sig" och med anpassa menar de att kvinnorna ska bli mindre kräsna för att kunna attraheras av sådana män som dom. Lite som att försöka tvinga kvinnor att attraheras av dom.

    Och de vill att kvinnor ska gå med på tröstsex för att männen varit utan sex så länge och då är det ju såååååå synd om dom, och det är alla kvinnors fel.

    Fler som är trötta på detta eviga ältande och tjatande från offerkoftor?

  • Svar på tråden Så trött på alla kvinnofientliga offerkoftor till män
  • LukeStairwalker

    Det är internet, folk tar i för att skapa debatt och i vissa fall provocera fram debatt. Det finns många trådar jag stör mig på men det är bara att lägga fokus på annat och segla vidare. 

  • Anonym (Trött)
    LukeStairwalker skrev 2020-06-01 10:44:18 följande:

    Det är internet, folk tar i för att skapa debatt och i vissa fall provocera fram debatt. Det finns många trådar jag stör mig på men det är bara att lägga fokus på annat och segla vidare. 


    Ibland önskar jag att sådana trådar inte skulle vara tillåtna enligt reglerna... skapligt trött på detta.

    I princip varje dag ser jag sådana trådar som handlar om vilka monster alla kvinnor är för att de inte vill ha sex, hur synd det är om dessa män och hur skadlig feminismen är för samhället. Jag tror att dessa män stör sig på feminism pga att den bidragit till att kvinnor numera har friheten att välja partner och slipper vara beroende av män och ställa upp när de vill ha sex. Förr var det ju till och med lagligt att våldta sin fru inom äktenskapet, helt sjukt!
  • Fjäril kär

    Och många gånger kapas trådarna av dessa män som ältar samma sak hela tiden.

    Frågan kan handla om nåt typiskt tjejproblem men i ett nafs kommer dessa offerkoftor och gnäller "men jag då, det är faktiskt synd om oss som inte får/kan......"

  • Anonym (Trött)
    Fjäril kär skrev 2020-06-01 10:54:18 följande:

    Och många gånger kapas trådarna av dessa män som ältar samma sak hela tiden.

    Frågan kan handla om nåt typiskt tjejproblem men i ett nafs kommer dessa offerkoftor och gnäller "men jag då, det är faktiskt synd om oss som inte får/kan......"


    Exakt! Ofta när kvinnor skriver om problem som drabbar dom så är det genast minst en man som kapat tråden där de skriver om hur synd det är om män och försöker svartmåla kvinnor som monster.
  • Anonym (Trött)
    Fjäril kär skrev 2020-06-01 10:54:18 följande:

    Och många gånger kapas trådarna av dessa män som ältar samma sak hela tiden.

    Frågan kan handla om nåt typiskt tjejproblem men i ett nafs kommer dessa offerkoftor och gnäller "men jag då, det är faktiskt synd om oss som inte får/kan......"


    Det finns även män som utger sig för att vara kvinnor här och som vräker ur sig kvinnohat och hur synd det är om män. Har du lagt märke till dom?
  • Tecum

    Det är väl bara att låta bli att läsa den typen av provokationstrådar då. Det är ett fåtal skribenter som kör samma varv gång på gång.
    Är också trött på tjatet om den eländiga feminismen. Jag upplever att feminismen som rörelse tappar mark iom att vi faktiskt är väldigt jämställda i landet.

    Motsvarande klagolåt finns från kvinnor. Inlägg efter inlägg om hur lata och själviska deras mansbebisar till män är. Men de har själva valt dem och dessutom valt att skaffa barn med dem! Och får de rådet att lämna finns det alltid ett antal orsaker till att det inte går... Alltså precis som de killar som klagar över att de inte kan få ihop det med tjejer. Det går inte...

  • Anonym (Trött)
    Tecum skrev 2020-06-01 11:27:10 följande:

    Det är väl bara att låta bli att läsa den typen av provokationstrådar då. Det är ett fåtal skribenter som kör samma varv gång på gång.

    Är också trött på tjatet om den eländiga feminismen. Jag upplever att feminismen som rörelse tappar mark iom att vi faktiskt är väldigt jämställda i landet.

    Motsvarande klagolåt finns från kvinnor. Inlägg efter inlägg om hur lata och själviska deras mansbebisar till män är. Men de har själva valt dem och dessutom valt att skaffa barn med dem! Och får de rådet att lämna finns det alltid ett antal orsaker till att det inte går... Alltså precis som de killar som klagar över att de inte kan få ihop det med tjejer. Det går inte...


    Fast de kapar ju även andras trådar där de börjar älta om detta som inte ens har med ämnet i vissa trådar att göra. Så lite svårt att undvika detta.

    I de trådarna du nämner är ju klagomålen oftast befogade eftersom deras män beter sig omoget ungefär likadant som männen på forumet, anser att det är så synd om dom om inte deras fruar vill ligga.
  • Tecum
    Anonym (Trött) skrev 2020-06-01 11:32:40 följande:
    Fast de kapar ju även andras trådar där de börjar älta om detta som inte ens har med ämnet i vissa trådar att göra. Så lite svårt att undvika detta.
    I de trådarna du nämner är ju klagomålen oftast befogade eftersom deras män beter sig omoget ungefär likadant som männen på forumet, anser att det är så synd om dom om inte deras fruar vill ligga.
    Du kan ju hoppa över just de inläggen.

    Den som klagar tycker alltid att klagomålen är befogade... Men kvinnorna har som sagt valt själva och antagligen skämt bort mannen från början. Jag tror att många av de inläggen är fejk bara för att smutskasta män. Vad vill de att vi ska göra? De äger frågan och har valet att ta emot råd eller ej. Precis som killarna.
  • Anonym (Trött)
    Tecum skrev 2020-06-01 11:42:45 följande:

    Du kan ju hoppa över just de inläggen.

    Den som klagar tycker alltid att klagomålen är befogade... Men kvinnorna har som sagt valt själva och antagligen skämt bort mannen från början. Jag tror att många av de inläggen är fejk bara för att smutskasta män. Vad vill de att vi ska göra? De äger frågan och har valet att ta emot råd eller ej. Precis som killarna.


    Jag har inte klagat men jag kan förstå vissa kvinnor som skapar sådana trådar. Läste en gång en tråd där någon skrev att hennes man var sur för att hon inte ville ligga när hon var i princip nyförlöst. Vem vill göra det liksom? Och han hjälpte inte till något hemma när de fått sin bebis, han låg mest på soffan och umgicks med kompisar och lät henne göra allt i hemmet samtidigt som hon fick ta det mesta ansvaret över bebisen. En annan gång läste jag om en kvinna vars man varit otrogen hela graviditeten. Förstår att de kallade sin man för mansbebis.
  • LukeStairwalker

    Sen får man ju alltid bara höra en sida av storyn; kvinnan som gnäller över sin mansbebis eller den misslyckade killen som aldrig får napp av en tjej. 
    Deras motparter är inte med i tråden och diskuterar. 
    Skulle vara intressant att veta hur mycket av sanning som meddelas i dessa trådar. 

Svar på tråden Så trött på alla kvinnofientliga offerkoftor till män