• bananmilkshake

Rakapparat till ben

Jag vill köpa min första rakapparat. Jag är kvinna men vill inte ha nån rosa grej som är anpassad för dom som har 10 strån på benen. Skrattande

Nej men seriöst, jag vet inte ens vad för sort jag ska ha, har fått för mig att sån där med tre olika huvuden är bra? Kan jag ta vilken som helst även om såna är anpassade för skäggväxt? 

Tipsa gärna om modell. Vill betala så lite som möjligt då jag inte ens vet om jag kommer bli nöjd med apparat. Kräver inget avancerat och vet att kvaliteten är så där ju lägre pris. 

Hyvel funkar bra om jag rakar medhårs, annars kliar det så djävulskt när håren växer ut igen så jag kliar tills jag får sår nästan. Samma med epilator. Men det måste väl funka lika bra att raka medhårs med en apparat? Eller måste man virvla runt med den? 

• Svar på tråden Rakapparat till ben
  • Maleww

Jag är man och jag kan svara hur jag gör för att bli len.

Det är vaxning nu som gäller. Det ger bäst resultat. Men du behöver en rakapparat för att trimma ner till 3-4 mm.

Testa oneblade. Tror dock du irriterar huden lika mycket som med hyvel i längden. Men testa. Annars låt det växa ut lite och vaxa bort det. Håller i 30 dagar sen vaxar du igen och väntar 20-30 dagar sen kör du två till tre gånger med hårborttagningskräm. Sen är sommaren slut. Skulle gissa att en sådan behandling är skonsammast för din hud och helhet. Kommer kosta dig runt 700 kr totalt.

Har du inte råd med det är det hyvel Mc3 som gäller

Med raklödder. Viktigt att tvätta rent benen och köra med lödder och sen rakvatten efteråt för att hålla det rent och byta till rena sänglakan varje behandling. Oavsett om du rakar de eller har vaxat de. Men bra hyvlar, raklödder och rakvatten kostar pengar det med, det bästa och billigast är nog att du testar en sån där oneblade och är den för dyr kör vaxning. Vaxning ger bäst resultat för minst peng. Sen kommer krämen. Sen rakapparat eller rakhyvel.

www.rfsu.com/sv/produkter/kroppsvard/harborttagning-kroppsvard/man-hair-removal-cream-200-ml/

www.netonnet.se/art/halsa-personvard/harborttagning-rakning/skaggtrimmer/philips-oneblade-pro-qp651020/247499.9139/

• bananmilkshake
    Maleww skrev 2020-06-03 14:58:57 följande:

Jag är man och jag kan svara hur jag gör för att bli len.

Det är vaxning nu som gäller. Det ger bäst resultat. Men du behöver en rakapparat för att trimma ner till 3-4 mm.

Testa oneblade. Tror dock du irriterar huden lika mycket som med hyvel i längden. Men testa. Annars låt det växa ut lite och vaxa bort det. Håller i 30 dagar sen vaxar du igen och väntar 20-30 dagar sen kör du två till tre gånger med hårborttagningskräm. Sen är sommaren slut. Skulle gissa att en sådan behandling är skonsammast för din hud och helhet. Kommer kosta dig runt 700 kr totalt.

Har du inte råd med det är det hyvel Mc3 som gäller

Med raklödder. Viktigt att tvätta rent benen och köra med lödder och sen rakvatten efteråt för att hålla det rent och byta till rena sänglakan varje behandling. Oavsett om du rakar de eller har vaxat de. Men bra hyvlar, raklödder och rakvatten kostar pengar det med, det bästa och billigast är nog att du testar en sån där oneblade och är den för dyr kör vaxning. Vaxning ger bäst resultat för minst peng. Sen kommer krämen. Sen rakapparat eller rakhyvel.

www.rfsu.com/sv/produkter/kroppsvard/harborttagning-kroppsvard/man-hair-removal-cream-200-ml/

www.netonnet.se/art/halsa-personvard/harborttagning-rakning/skaggtrimmer/philips-oneblade-pro-qp651020/247499.9139/

Tack men frågan gällde just rakapparat, kan inte vaxa, epilera och har inte orken till hyvel. Tungan ute
    Men den du länkade ser ju bra ut. Tack!
Svar på tråden Rakapparat till ben