• linda87

Rep i bomull lite tunnare modell

Jag söker efter rep (till en piska svansarna aså) vart kan man köpa BILLIGT rep som är mjukt inte plastrep utan, bomullsaktigt mjukt som inte är mer än 0,5 cm /diametern

biltema är dyra o finns inte mycket på tyvärr...några tips nån? gärna med internetsida där man kan kolla innan

• Svar på tråden Rep i bomull lite tunnare modell
  • SolOchSnö

Det enda jag kommer på är varpgarn, alltså tråd som man spänner upp när man ska väva fast det kanske är för tunt? Det är billigt, oftast oblekt.

Det bör finnas på någon butik som säljer garn, tyg eller sytillbehör. De kan kanske tipsa om något annat du kan använda om du frågar dem. Det finns säkert sidor på nätet som säljer garn och tråd om du söker lite.

• linda87

ja det rä tyvärr aldeles för tunt... kanske 0.75 cm hmmm svårt dte där....

• Danbala

Claes Ohlsson då?

Hurdan piska? Kan det inte funka att köpa läderstuvar och arbeta med det istället?

• linda87

jo givetvis vore läder det ultimata men ingen har tillräkligt långa stuvar bor i linköping hehe...

men skulle vilja ha en piska i rep helst rött eller svart men färgen är prioritet 2, nr1 är att faktiskt bara hitat ett bra rep...

ska kolla claes ohlsonss tack danbala

nån som vet någon nätsida som säljer läder remmar i 0.5 -2cm remmar?

• Pallas

Hehehe, kolla med någon järnaffär, de brukar sälja seglarrep på löpmeter.

• linda87

redan gjort ;- ska till en till sen ger jag upp den vägen men super tack pallas!

mer mer mer tips

• linda87

åhhh *som ett barn i en godisaffär* tack pallas hehe

Svar på tråden Rep i bomull lite tunnare modell