• Anonym (hjälp)

    vet inte vad jag vill

    jag har panik. har försökt bli gravid i fem månader och nu plötsligt lyckats. beräknad mens idag, testade positivt igår, svag linje men absolut där. det känns så jobbigt men jag är bara panikslagen, gråter och gråter, vill krypa ur mitt skinn. jag trodde verkligen det var det här jag ville, men nu känns allt bara så läskigt och hemskt.

    laddade ner en graviditetsapp där det står att jag är i vecka 5? 4+1. jag visste inte att man räknade från förra mensens första dag... blir så stressad. jag pluggar utomlands och befinner mig inte i sverige ens just nu, ska flytta hem igen i början av juli, och då har jag enligt graviditetsappen passerat vecka 9, vilket är gränsen för medicinsk abort. kan det verkligen stämma?


    jag vill inte göra något större ingrepp, är inte heller säker på om jag ens vill göra abort men jag vill ha alla dörrar öppna just nu. 


    är det normalt att känna såhär efter ett "efterlängtat" plus? herregud vi körde med ägglossningstest och rosenrot och allting!! men så fort jag såg plusset så knöt det sig i magen och jag hamnade i förnekelse. det var igår, idag har det sjunkit in lite och då har jag bara haft fullständig panik. kan det går över??? är jag glad egentligen??

  • Svar på tråden vet inte vad jag vill
  • Anonym (Anonym)

    Stämmer bra, men du har ändå fri abort upp till v 18.

    Låt resultatet sjunka in lite, just nu har du bara panik. Om ni har satsat så hårt vill du antagligen egentligen ha barnet, annars fattar jag inte varför ni hållit på som ni gjort.

Svar på tråden vet inte vad jag vill