• Svar på tråden Jag orkar inte mer, jag kan dö i princip bara dö nu.
  • Starstruck91

    Om jag lovar att jag kan hitta en anledning för dig att leva vidare kan du skriva mer än två bokstäver då? Jag är här 24 timmar om dygnet,. 

  • Wantbaby
    Starstruck91 skrev 2020-06-02 02:02:27 följande:

    Om jag lovar att jag kan hitta en anledning för dig att leva vidare kan du skriva mer än två bokstäver då? Jag är här 24 timmar om dygnet,. 


    Inlägget blev kanske lite knasigt. Gjorde helt fel.

    Jag har förlorat allt i princip. Min lägenhet, mitt jobb, mitt barn.

    Levt i en destruktiv relation som totalt tog knäcken på mig och drog min ekonomi och psyke i botten. Mängder med skulder/lån tagna i mitt namn. Så nu har jag inget hem, inga pengar och kan inte försörja varken mig eller mitt barn.
  • Jonnynilsson
    Wantbaby skrev 2020-06-02 03:59:28 följande:
    Inlägget blev kanske lite knasigt. Gjorde helt fel.

    Jag har förlorat allt i princip. Min lägenhet, mitt jobb, mitt barn.

    Levt i en destruktiv relation som totalt tog knäcken på mig och drog min ekonomi och psyke i botten. Mängder med skulder/lån tagna i mitt namn. Så nu har jag inget hem, inga pengar och kan inte försörja varken mig eller mitt barn.
    Vi har sociala skyddsnät i vårt fantastiska land. Du kan få hjälp med det mesta och efter skuldsanering är du fri att starta om livet några erfarenheter rikare :)
  • anna0911

    Hej! Livet är grymt, hemskt att du råkat ut för allt detta. Jag är ingen expert och jag förstår det är helt förvirrat och svårt att tänka klart. Som jag ser är det allra viktigaste att ha tak över huvudet så du har någonstans du kan andas och få kraft. Jag vet inte hur det ser ut var du bor, kontakta alla av värde, bostadsförmedlingar, akutboende kanske de förmedlar? I värsta fall du kan bo hos en familjemedlem ett tag? Det kanske du gör redan? Känner du att du kan skada dig själv kontakta direkt mind.se. Där kan du få hjälp att reda ut dina tankar. Kvinnojouren kan du också kontakta. 

    Även om du går på högvarv är det bra om du kan få till sömn så du orkar ta tag i ditt liv steg för steg. Allt behöver inte fixas samtidigt det viktiga är att du känner att du påbörjat något i positiv inriktning för dig. 


    Det positiva här är att du faktiskt tagit dig bort från ett destruktivt förhållande. Det visar på din styrka. Så tänk på det som en ny början och att du faktiskt gjort något stort! 


    Det låter löjligt men lär dig andas, djupa andetag som får kroppen mer avslappnad. 


    Jag tänker att detta är första stegen sen kan du börja hantera vårdnaden av ditt barn och sist skulderna. Du befinner dig i svår chock nu. 


    Några ord från mig,

    Ta hand om dig och jättekramar från en medsyster glöm inte att du är viktig stark och du är en mamma. <3


     

  • anna0911
    Wantbaby skrev 2020-06-02 03:59:28 följande:
    Inlägget blev kanske lite knasigt. Gjorde helt fel.

    Jag har förlorat allt i princip. Min lägenhet, mitt jobb, mitt barn.

    Levt i en destruktiv relation som totalt tog knäcken på mig och drog min ekonomi och psyke i botten. Mängder med skulder/lån tagna i mitt namn. Så nu har jag inget hem, inga pengar och kan inte försörja varken mig eller mitt barn.
    Berätta gärna hur det går! Kram
  • me33

    Polisanmäl genast att denne tagit lån i ditt namn. Lånen kommer sedan att pausas men inget händer utan att du gör något.

  • Anonym (Fkkf)
    me33 skrev 2020-09-18 18:04:17 följande:

    Polisanmäl genast att denne tagit lån i ditt namn. Lånen kommer sedan att pausas men inget händer utan att du gör något.


    Hon menade nog att, det blev att hon stod på det.
  • Anonym (Fkkf)

    Nej nej, gå och prata med någon. Du kan få skuldsanering. Har en kompis som varit i liknande situation. Hon hade ca 400 000 i skulder och har ett barn. Hon fick skuldsanering.

  • Anonym (Anonym)

    Nu kan det bara gå uppåt. Ge inte upp! Tänk på alla generationer före dig, och kanske hade de svårigheter precis som du har svårigheter. Det hade räckt att en enda av dem gav upp, och du och ditt barn skulle inte funnits. Men ingen av dem gav upp!

    Det kommer en morgondag, och den blir bättre!

  • lillachocho

    Hej vännen. Om du bor i Malmö hör av dig till mig om du vill prata av dig lite. Jag kan kanske ge dig lite råd eller bara ett öra att lyssna med eller en kram. Ta med barnet då kan denne få en glass. Hör av dig.

Svar på tråden Jag orkar inte mer, jag kan dö i princip bara dö nu.