• Anonym (Misslyckad)

    Hela mitt liv är förstört! Jag orkar inte mer

    Jag har alltid varit ordningsam, strukturerad och haft god ekonomi, skött mig helt enkelt. Och haft bra självkänsla, välmående och alltid sagt sagt: ?Ingen kan göra mig så illa, ingen kommer någonsin att kunna trycka ner mig så långt? och det trodde jag tills träffade mitt ex. Jag är 30 år och hela mitt liv är förstört, och jag vill typ inte leva längre.

    Han tagit precis allting ifrån mig, han har fått mig vräkt från min lägenhet, blivit av med mitt jobb, alla mina ägodelar och minnen och jag har i princip förlorat mitt enda barn. (Han är inte barnets pappa) och allting som jag kämpat för. Genom att mjölka mig på pengar, tagit lån i mitt namn, skulder upp över öronen har jag nu. Jag har aldrig ens tagit ett lån innan honom. Han har gått bakom min rygg, tryckt ner mig så mycket så jag trodde inte ens jag hade något värde. Nu står jag här hemlös, ingen inkomst och får ingen ekonomisk hjälp, kan inte försörja varken mig själv eller mitt barn. Jag lever med konstant ångest, panikattacker, jag gråter när jag vaknar och jag gråter när jag somnar, jag vill inte längre vakna, jag vill inte vara här en enda dag till i det här jävla helvetet. Vad ska jag göra? Vad kan jag göra? Känner mig som världens mest misslyckade människa och mamma.

    Jag vet inte vad jag ville få ut av det här inlägget men antar att jag behövde skriva av mig.

  • Svar på tråden Hela mitt liv är förstört! Jag orkar inte mer
  • Anonym (n)

    Jag lider med dig.
    Om du vill prata med någon kan du ringa 112 och fråga efter jourhavande präst
    Kontakta din kommun redan imorgon, de ska hjälpa dig med bostad om du står utan.
    Önskar jag kunde krama dig

  • erikaABC

    Försök hitta sammanhang där du får stöd. 
    Akut kan den här tråden vara ditt stöd och vi kan prata med dig.
    En sak som är positiv är att han inte är pappa till ditt barn så behöver inte ha kvar det här praktarslet i ditt liv.
    Ditt barn kanske du kan bygga upp tilliten till igen?

  • Anonym (X)

    Det du ska börja med för att reda ut denna hemska situation är att gå till polisen och göra en anmälan. Sen ska du gå till socialtjänsten i din kommun och berätta allt som hänt och be om hjälp och vägledning i hur du ska fixa allt. Lösningen är INTE att stoppa huvudet i sanden och inte ta tag i problemen. För ditt barns skull så måste du fixa detta. Be om hjälp!

  • Anonym (Misslyckad)

    Jag har vänt mig till kommunen, dom kan inte hjälpa mig, det finns inga lägenheter och förra året tjänade jag bra, så ekonomiskt bistånd kan dom inte heller ge mig i dagsläget. Även kontaktat ekonomi och budgetrådgivningen, dom kan inte hjälpa mig förr än jag har en inkomst. Känns som jag är i ett enda svart hål och kommer ingen vart, kastad åt vargarna. Den som sa att pengar inte har någon betydelse, den hade förbannat fel vill jag lova.. Jag önskar inte ens min värsta fiende det jag går igenom just nu, och jag tror inte jag kommer kunna ta mig upp på benen igen. Om inte mirakulöst någon bara dyker upp med några hundra tusen i bakfickan och känner sig generös. Och det vet vi ju inte kommer hända. Det är liksom över nu, jag har ingenting kvar och jag har ingenting att ge, jag orkar inte mer.

    Ursäkta om jag låter väldigt negativ, men jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här och jag vet inte om jag kommer att göra det ????

  • Anonym (Misslyckad)

    Polisen har jag också kontaktat, i och med att lånen står i mitt namn och signerade med mitt BankID Så kan dom inte göra någonting åt den saken. För ?jag kan ju lika gärna hitta på att han tagit dom bakom min rygg för att få pengarna själv? så länge det inte finns några skriftliga bevis på att han lånat pengarna för eget bruk så är jag ansvarig för betalningarna.

  • Anonym (n)

    Kommunen är skyldig att erbjuda dig bostad om du är hemlös och pank. Det kan vara ett tillfälligt. Gå tillbaka till kommunen. 
    Ja du har haft inkomst men nu har du ingen. Om du inte har inkomst eller pengar på banken har du rätt till försörjniingsstöd. Gå tillbaka till kommunen

  • Anonym (Misslyckad)

    Jag svar haft eget företag, och det verkar vara så mycket krångligare att få hjälp då. Och nu i Coronatider så är dom inte speciellt hjälpsamma =\

  • Anonym (n)

    hjälpsammma är de aldrig
    Stå på dig
    Fråga dem var du ska överklaga

  • Anonym (Me)

    Du är inte misslyckad. Det är ju han som utnyttjat dig!

    Förstår om det känns hopplöst nu. Men för ditt barns skull, håll i och kämpa så kommer detta att gå bra!

    Har du inga bevis alls på vad han gjort? Sms eller mail eller så? Ge inte upp, prata med kommunen igen!

    Inte vad man kanske vill, men kan du flytta hem till dina föräldrar under en tid?

Svar på tråden Hela mitt liv är förstört! Jag orkar inte mer