• Positivakakan

    Ny graviditet eller gamla hormoner från MF??

    Hej på er. MA i januari, långdragen blödning som slutade med skrapning i mars. Gravid efter första mensen som slutade i missfall i v 5-6. Nu är jag gravid igen (enligt CB early), har dock väldigt svårt att tro på att det stämmer. Ska förklara varför så kanske någon av er kan ge mig ett svar tills framtiden bevisar annat :)

    Måndagen den 4/5 ser jag ingen stegring på gravtest, anar oro och känner på mig att mf är på G.

    Tisdagen 5/5 åker jag in till gyn där dom säger att gravtest är NEG. Åker hem, kissar på sticka, svaagt svagt streck

    Onsdagen 6/5 kommer blödningen. Mf är konstaterat och jag blöder från den 6/5 till den 11/5. Flesta tre dagarna var rikliga blödningar och sista dagarna var bruna flygningar. Typ en vanlig mens.

    Tar ett gravtest ca 1 vecka senare som är helt neg. Kissade på sticka och inget streck bredvid kontrollsträcket.

    Har från förra veckan börjat känna menssmärtor och humöret har varit kaos... tog ett grav test cb early 29/5 som visade ett svagt streck. Tog ett nytt imorse (2/6) som också visade svagt.

    När ska det börja stegra?

    Nu till problemet.. hur kan jag plussa såhär kort inpå mitt mf? Är det gamla hormoner? Varför säger då sköterskan att grav är neg dagen INNAN jag börjar blöda? Vilken vecka är jag isåfall i nu? Får panik.. alla svar är välkomna, önsketänk som realistiskt ;)

Svar på tråden Ny graviditet eller gamla hormoner från MF??