• anonym88812

    Födelsemärken =(

    Hej.

    Jag har under hela mitt liv bekymrat mig över en leverfläck som jag har uppe vid hårfästet vid sidan av ansiktet. Nu har jag bestämt mig att jag vill våga gå med uppsatt hår utan att behöva skämmas lika mycket. Födelsemärket är ca 1 cm bred och rund. Har massor andra också i ansiktet och kroppen men detta är det största....

    Jag har lidit i så många år pga av detta och vill verkligen inte det längre. Så är det så att folk bryr sig? Känns som folk kommer döma mig och tycka jag är äcklig. Det är helt normalt med födelsemärken, jag vet. Men när det gäller en själv blir man ju mer osäker på sig själv.

    Skulle ni brytt er?

  • Svar på tråden Födelsemärken =(
  • Pope Joan II
    anonym88812 skrev 2020-06-02 19:38:00 följande:

    Hej.

    Jag har under hela mitt liv bekymrat mig över en leverfläck som jag har uppe vid hårfästet vid sidan av ansiktet. Nu har jag bestämt mig att jag vill våga gå med uppsatt hår utan att behöva skämmas lika mycket. Födelsemärket är ca 1 cm bred och rund. Har massor andra också i ansiktet och kroppen men detta är det största....

    Jag har lidit i så många år pga av detta och vill verkligen inte det längre. Så är det så att folk bryr sig? Känns som folk kommer döma mig och tycka jag är äcklig. Det är helt normalt med födelsemärken, jag vet. Men när det gäller en själv blir man ju mer osäker på sig själv.

    Skulle ni brytt er?


    Nej, jag skulle inte brytt mig. Men varför tar du inte bort den om du nu bryr dig?
  • anonym88812
    Pope Joan II skrev 2020-06-02 19:41:07 följande:

    Nej, jag skulle inte brytt mig. Men varför tar du inte bort den om du nu bryr dig?


    Jag är för ung.
  • Pope Joan II
    anonym88812 skrev 2020-06-02 20:13:12 följande:

    Jag är för ung.....


    Finns ingen åldersgräns för att få leverfläckar borttagna. 
  • anonym88812
    Pope Joan II skrev 2020-06-02 20:16:45 följande:

    Finns ingen åldersgräns för att få leverfläckar borttagna. 


    Jasså. Tror du man kan ta bort även fast den är platt?
  • Pope Joan II
    anonym88812 skrev 2020-06-02 20:17:42 följande:
    Jasså. Tror du man kan ta bort även fast den är platt?
    Jadå, det kan man. Vad säger dina föräldrar när du pratar med dem om hur du känner för märket?
  • anonym88812
    Pope Joan II skrev 2020-06-02 20:23:00 följande:

    Jadå, det kan man. Vad säger dina föräldrar när du pratar med dem om hur du känner för märket?


    Jag har dessvärre inte pratat med dem om det. De vet säkert att jag inte tycker om det, men inte att jag mår dåligt över det.
  • Ignoramus

    Jag var kanske elva-tolv (eller ännu yngre?) när jag opererade bort första delen av ett (större) födelsemärke. De tog bort kanske en fjärdedel (var tänkt att ta hälften), men efter det kände jag att jag inte orkade gå igenom tre operationer till och att det egentligen inte gjorde så mycket. Men hade nog resonerat annorlunda om den satt i ansiktet och gick att ta bort helt efter en operation.

  • anonym88812
    Ignoramus skrev 2020-06-02 21:18:41 följande:

    Jag var kanske elva-tolv (eller ännu yngre?) när jag opererade bort första delen av ett (större) födelsemärke. De tog bort kanske en fjärdedel (var tänkt att ta hälften), men efter det kände jag att jag inte orkade gå igenom tre operationer till och att det egentligen inte gjorde så mycket. Men hade nog resonerat annorlunda om den satt i ansiktet och gick att ta bort helt efter en operation.


    Hur gick den operationen till om du minns? Skar de bort det eller lasrade?
  • Ignoramus

    Skar!


    anonym88812 skrev 2020-06-02 21:31:34 följande:

    Hur gick den operationen till om du minns? Skar de bort det eller lasrade?


Svar på tråden Födelsemärken =(