• Drottningw

förälder som flyttar 60 mil bort

För 6 månader sedan flyttade min mamma 60 mil härifrån till sin kille. Jag och mina syskon flyttade samtidigt hemifrån till olika städer. Hon sa vi skulle ses ofta och så vidare. Nu har vi inte setts på 6 månader.

Även fast jag är vuxen nu fattar jag inte hur man kan välja att flytta från sina barn så. Jag önskar att hon fanns där och kunde hjälpa mig in i vuxenlivet osv. Att prata telefon är ju inte samma sak. Försöker vara glad för hennes skull men kan inte låta bli att se det som ett stort jävla svek och att hon väljer sig själv framför sina barn. Vi alla 3 har ju tyckt att det varit jobbigt att hon helt plötsligt flyttade 60 mil och sålde vårt barndomshem. Har jag fel? :(

• Svar på tråden förälder som flyttar 60 mil bort
  • Dexter dot com
    Drottningw skrev 2020-06-02 22:03:49 följande:

För 6 månader sedan flyttade min mamma 60 mil härifrån till sin kille. Jag och mina syskon flyttade samtidigt hemifrån till olika städer. Hon sa vi skulle ses ofta och så vidare. Nu har vi inte setts på 6 månader.

Även fast jag är vuxen nu fattar jag inte hur man kan välja att flytta från sina barn så. Jag önskar att hon fanns där och kunde hjälpa mig in i vuxenlivet osv. Att prata telefon är ju inte samma sak. Försöker vara glad för hennes skull men kan inte låta bli att se det som ett stort jävla svek och att hon väljer sig själv framför sina barn. Vi alla 3 har ju tyckt att det varit jobbigt att hon helt plötsligt flyttade 60 mil och sålde vårt barndomshem. Har jag fel? :(

Varför skulle hon behållit ert barndomshem om ni ändå flyttat hemifrån? Varför har du inte åkt och hälsat på din mamma på 6 månader om du saknar henne? 
  • sextiotalist

Ja du har fel.

Din mamma har med all säkerhet haft mycket av sitt liv på paus under er uppväxt. Nu kan hon leva sitt liv. Bo som hon själv önskar.

60 mil är ingen sträcka.

• Magical

Är du vuxen och inte blev tvingad att flytta hemifrån så tänker du lite fel. Det finns väl ingen som måste stanna på en viss ort hela sitt liv? Det där med barndomshemmet förstår jag, jag fasar för den dagen då mina föräldrar inte kommer kunna bo kvar (de är snart 80 år gamla) och jag vet att huset då kommer säljas för ingen av oss barn kan/vill ta över. Men det handlar väl mest om det; huset, platsen och nu lägger du den känslan på din mamma och försöker ge henne dåligt samvete. 

Visst har du skrivit en tråd om detta innan? Där stod det att mamman tyckte att det var hennes tur att "leva" nu. Det måste hon väl få göra? Såvida hon inte flyttat till en alkoholist och misshandlare så får du försöka acceptera att din mamma har en ny fas i livet och förhoppningsvis är lycklig. 

• Cavill

Tycker att du själv ska hjälpa dig in i vuxenlivet. Du låter fruktansvärt omogen och självcentrerad. 

Svar på tråden förälder som flyttar 60 mil bort