• Wed 3 Jun 2020 08:48
    370 visningar
    4 svar
    4
    370

    Behöver råd!

    Hej!

    Behöver råd..

    Är tillsammans med en kille som har 2 barn sedan tidigare! Är alltså inte mamma till någon av barnen utan är utomstående!

    Den äldsta sonen vänder sig mer och mer till mig, ber inte pappa om hjälp med läxor, vill inte följa med pappan, ber mig fixa saker som naturligtvis föräldrarna egentligen ska göra vilket försätter mig i situationen att ha kontakt med pojkens mamma, vilken hans pappa egentligen ska sköta!

    De börjar synas att pappan tycker att de är jobbigt, påfrestande?!

    Vad ska jag göra?

    Vi skulle absolut inte ha övernattningar tillsammans med barnen, men sonen vill inte va ensam här så naturligtivs bjöd pappan hem mig för övernattningar hela förra veckan då han jobbar och börjar så mycket tidigare än (snart 12 åringen) sonen börjar skolan!!

  • Svar på tråden Behöver råd!
  • Wed 3 Jun 2020 09:30
    #1

    Du får väl prata med din partner om det så ni gemensamt kan bestämma hur ni ska agera. Det kan ju vara så att han absolut tycker att det är jobbigt men att han själv bara tycker att han behöver vänja sig eftersom barnet verkar nöjd.

  • Anonym (Hold my beer)
    Wed 3 Jun 2020 18:26
    #2

    Jag fattar inte varför han inte gillar att sonen tyr sig till dig, det är ju absolut bästa betyget. Men jag har två förklaringar: antingen funderar han på att dumpa dig och om du kommer nära sonen blir det jobbigt efteråt eller så känner han sig svartsjuk på att ha hamnat i bakgrunden pga er närhet.

  • Wed 3 Jun 2020 23:15
    #3

    Har också gått i de funderingar på om han vill lämna relationen, men som han själv säger när jag frågat honom (när vi bråkat) så skulle han aldrig låta mig knyta bandet med sonen eftersom han vet hur krossad han kommer bli!

    Han började däremot prata om att vi kanske ska prata om att flytta ihop inom snar framtid, men ändå så märks de tydligt på honom att detta med läxläsning, filmtittande osv gör lite ont i honom, att sonen ringer mig efter skolan för att se om jag är där osv osv.

    Jag har sagt till sonen att ?pappa är duktig på de där, be pappa? för å visa att jag inte tar någon plats från honom!

    Men så kommer de kommentarer som ?ni har verkligen blivit ett team, de är ni två mot mig, ni gör massa ihop, med mig vill han inte göra nått?

    Förstår ingenting, tåls å tillägga att vi redan varit sambos innan, då älska barnet mig lika mycket!! Och blev förkrossad över att pappan gjorde slut!

    Efter en tid hitta vi tillbaka till varandra dock!

  • Wed 3 Jun 2020 23:16
    #4

    Har också gått i de funderingar på om han vill lämna relationen, men som han själv säger när jag frågat honom (när vi bråkat) så skulle han aldrig låta mig knyta bandet med sonen eftersom han vet hur krossad han kommer bli!

    Han började däremot prata om att vi kanske ska prata om att flytta ihop inom snar framtid, men ändå så märks de tydligt på honom att detta med läxläsning, filmtittande osv gör lite ont i honom, att sonen ringer mig efter skolan för att se om jag är där osv osv.

    Jag har sagt till sonen att ?pappa är duktig på de där, be pappa? för å visa att jag inte tar någon plats från honom!

    Men så kommer de kommentarer som ?ni har verkligen blivit ett team, de är ni två mot mig, ni gör massa ihop, med mig vill han inte göra nått?

    Förstår ingenting, tåls å tillägga att vi redan varit sambos innan, då älska barnet mig lika mycket!! Och blev förkrossad över att pappan gjorde slut!

    Efter en tid hitta vi tillbaka till varandra dock!

Svar på tråden Behöver råd!