• RenLuft

    Barnprogram som ni har en helt annan uppfattning av än när ni var ett barn

    God förmiddag!
    Jag kom på denna tråd efter att jag såg ''Hey Arnold!''. Helga är ju faktiskt stört kär i Arnold. Vilket jag inte missade som ett barn, men jag fick en helt annan uppfattning när jag väl såg ett litet klipp om det för någon dag sedan. Jag tror inte jag reagerade så mycket på det, utan kollade mest av ren underhållningssyfte, men tog inte åt mig för själva innehållet riktigt, jag minns inte. Men häromdagen när jag såg på klippet, så tyckte jag att Helga är så söt som är så kär i Arnold och dessutom döljer sina känslor. Det fick mig att tänka på om det finns något inre budskap i detta t.ex ge svar till varför vissa människor beter sig så som de gör mot någon. Kan allt handla om kärlek i sådan fall? Kvinnor: Hur mycket känner ni igen av Helgas beteende. Retades ni själva eller låtsades ni vara bittra mot någon när ni själva tyckte om någon väldigt mycket? Kan det även hända för killar också eller görs det på ett grövre sätt, kanske? Kan man bete sig så i vuxen ålder, vilket skulle vara märkligt då jag tänker att Helga inte riktigt vet hur man skall förklara sina känslor, särskilt i den åldern hon/de befinner sig i.

    Jag själv brukar ibland kolla på barnprogram fast på engelska. Föredrar numera att kolla på engelsk tal än att det är dubbad på svensk tal. Kollar ni på någon barnprogram i vuxenålder och har en annan uppfattning om det än som när ni var ett barn?

  • Svar på tråden Barnprogram som ni har en helt annan uppfattning av än när ni var ett barn
Svar på tråden Barnprogram som ni har en helt annan uppfattning av än när ni var ett barn