• Vildbi

    Har du haft dina barn hemma från skolan under vårterminen, enbart pga ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET?

    OBSERVERA ATT DETTA ENBART GÄLLER BARN SOM VARIT HEMMA PGA BARNENS ELLER FÖRÄDRARNAS ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET!

    Det gäller alltså INTE om ditt barn varit hemma sjuk/med symptom!

    Det gäller alltså INTE om ditt barn varit hemma pga att skolan stängt och valt distansundervisning.

    Det gäller alltså ENBART barn som varit hemma pga att barnen och/eller föräldrarna varit OROLIGA för att drabbas av det nya coronaviruset.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du haft dina barn hemma från skolan under vårterminen, enbart pga ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET?
  • LFF

    Hell no! Och jag är sjukt glad över att skolorna inte stängde heller. Hade skolorna stängt hade jag inte kunnat jobba alls och inte barnens pappa heller. 

  • StevenDiese

    Inte på grund av oro men på grund av att de haft symtom så har de missat mycket den här terminen.

  • Mrs Moneybags

    Hade pojken hemma i ca 2 veckor när jag trodde att skolorna skulle stänga, men sedan fick det vara nog. Han behöver vara i skolan och lära sig saker, träffa kompisar med mera. Däremot har vi åkt bil fram- och tillbaka för att undvika kollektivtrafiken och hans dagar har blivit mycket kortare. Det är fortfarande 3-4 barn i klassen som inte har kommit tillbaka...

    Jag kan säga att jag och min man inte var överens heller, han ville att barnet skulle stanna hemma längre, men jag vägrade. 

  • Physalis

    Min dotter är 4 så jag lägger ingen röst eftersom förskolan är frivillig. Men vi höll henne hemma i ett par veckor. Inte för att vi var rädda att bli sjuka själva men för att det kändes juste att kapa en länk i smittspridningen när våra omständigheter gjorde det möjligt.


    Korrekturläser som en kratta
  • Vildbi
    Physalis skrev 2020-06-04 12:05:34 följande:

    Min dotter är 4 så jag lägger ingen röst eftersom förskolan är frivillig. Men vi höll henne hemma i ett par veckor. Inte för att vi var rädda att bli sjuka själva men för att det kändes juste att kapa en länk i smittspridningen när våra omständigheter gjorde det möjligt.


    Fint!
  • Anonym (M)

    Ja, men vi har en familjemedlem som är högrisk och vi inte kan riskera få hem covid.

    Har haft barnen hemma i tre månader men går nu sista veckan inför skolavslutningen. Inget fritis och de ska vara lediga hela sommaren.

    Bara en av flera förändringar vi har gjort.

  • Vildbi
    Anonym (M) skrev 2020-06-05 09:33:14 följande:

    Ja, men vi har en familjemedlem som är högrisk och vi inte kan riskera få hem covid.

    Har haft barnen hemma i tre månader men går nu sista veckan inför skolavslutningen. Inget fritis och de ska vara lediga hela sommaren.

    Bara en av flera förändringar vi har gjort.


    Varför är barnen tillbaka i skolan sista veckan??? Corona finns ju mer nu än för 2-3 månader sedan.

    Hur gör ni när ni handlar?

    Och i sommar? Ska ni bara sitta hemma då?

    Till hösten? Problemet kvarstår ju då.
  • Anonym (M)
    Vildbi skrev 2020-06-05 09:41:34 följande:

    Varför är barnen tillbaka i skolan sista veckan??? Corona finns ju mer nu än för 2-3 månader sedan.

    Hur gör ni när ni handlar?

    Och i sommar? Ska ni bara sitta hemma då?

    Till hösten? Problemet kvarstår ju då.


    De är i skolan så de får ett avslut. De kommer byta till en mindre skola i höst.

    Jag går och handlar en gång i veckan och när jag måste det så går jag på morgonen när de öppnat, minst folk där då.

    Vad menar du med hemma? Menar du sitta inomhus? Det har vi inte gjort under våra tre månader hemma så det kommer vi inte heller göra i sommar.

    Menar du hemma under sommaren och inte åka iväg? Förakta inte en sommar i Stockholm. Det finns så mycket att göra här så det går ingen nöd på barnen.

    Det är svårt, man vet inte förrän efteråt om de beslut man tagit var det bästa. Men vi gör så gott vi kan med de förutsättningar vi har.
  • Anonym (f)

    Jag har ju ett gymnasiebarn, så han var hemma för att skolan var stängd, något som fungerade över förväntan, närvaron har blivit 100% och alla betyg har gått upp. 

    Men visst känner jag även en oro då båda barnen har kroniska sjukdomar.

  • Vildbi
    Anonym (f) skrev 2020-06-05 11:50:57 följande:

    Jag har ju ett gymnasiebarn, så han var hemma för att skolan var stängd, något som fungerade över förväntan, närvaron har blivit 100% och alla betyg har gått upp. 

    Men visst känner jag även en oro då båda barnen har kroniska sjukdomar.


    Inget barn i Sverige är bekräftat död - även sjuka barn (lungsjuka och cancer och annat) har fått milda symptom. En del värre symptom men det har även friska barn fått.
  • Anonym (f)
    Vildbi skrev 2020-06-05 18:23:06 följande:
    Inget barn i Sverige är bekräftat död - även sjuka barn (lungsjuka och cancer och annat) har fått milda symptom. En del värre symptom men det har även friska barn fått.
    Jo, ett ålder 0-9 år.
Svar på tråden Har du haft dina barn hemma från skolan under vårterminen, enbart pga ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET?