• Anonym (B)

Kan man få skavsår i underlivet?

Som titeln lyder. Började med att sex började göra ont då och då, och nu kan jag helt plötsligt inte heller ha inne min menskopp utan att det gör ont runt slidväggarna och öppningen. Någon som varit med om något liknande? Gör ont och bränner lite. Blir nojig när man googlar att det ska röra sig om typ vaginism/vestibulit. Hoppas verkligen det går över av sig självt...

• Svar på tråden Kan man få skavsår i underlivet?
  • Anonym (ssk)

Ja, man kan få som skavsår. Men det låter mer som en könssjukdom.....

• Anonym (B)
    Anonym (ssk) skrev 2020-06-03 13:19:01 följande:

Ja, man kan få som skavsår. Men det låter mer som en könssjukdom.....

Tack för svar! Hur lång tid kan det ta att läka och finns det något man kan göra för att underlätta? Bör man undvika tampong/menskopp ett tag? Tror att det, om det nu rör sig om skavsår, uppkommit pga sex där jag varit för torr och kondomen då har skavt. Blivit så flera ggr dumt nog.

Det är nog omöjligt då jag testat mig väldigt nyligen samt använder kondom med fast partner sen flera år.
  • Anonym (ssk)
    Anonym (B) skrev 2020-06-03 13:44:44 följande:
    Tack för svar! Hur lång tid kan det ta att läka och finns det något man kan göra för att underlätta? Bör man undvika tampong/menskopp ett tag? Tror att det, om det nu rör sig om skavsår, uppkommit pga sex där jag varit för torr och kondomen då har skavt. Blivit så flera ggr dumt nog.

Det är nog omöjligt då jag testat mig väldigt nyligen samt använder kondom med fast partner sen flera år.
    Låt det läka utan tampong etc.

Sedan ska du alltid använda glidmedel så det inte händer igen, men först efter det är läkt.
  • Anonym (.)

Kan ju vara svamp också.

• Anonym (Svamp)

Håller med, låter som svamp. Ger en brännande känsla och man blir mycket känsligare för skav och friktion. Prova med att behandla för svamp, tvätta med mild olja och ha luftiga byxor.

• Anonym (Falabella)

Man kan få tillfälligt skav ja, men svamp är vanligt om det är mycket sveda/bränn känsla.

Svar på tråden Kan man få skavsår i underlivet?