• Svar på tråden Namn
  • Anonym (Bra)

    Det är ett bra namn. Gamla namn kommer tillbaka nu.

  • Anonym (Tess)

    De Lennart:ar jag känner är i 55-års åldern. Det känns inte som att det är på väg tillbaka än, men ge det 15-20 år så tror jag vi har många Lennart:ar i förskolan.

  • Anonym (123)
    Anonym (Tess) skrev 2020-06-03 15:56:10 följande:

    De Lennart:ar jag känner är i 55-års åldern. Det känns inte som att det är på väg tillbaka än, men ge det 15-20 år så tror jag vi har många Lennart:ar i förskolan.


    Tror jag inte är så vanligt bland 60-talister.

    Hälsningar 60-talist som nog aldrig träffat på en Lennart i min ålder.
  • Anonym (123)
    Anonym (Tess) skrev 2020-06-03 15:56:10 följande:

    De Lennart:ar jag känner är i 55-års åldern. Det känns inte som att det är på väg tillbaka än, men ge det 15-20 år så tror jag vi har många Lennart:ar i förskolan.


    https://www.namn.nu/namn/lennart/
  • Anonym (Tess)
    Anonym (123) skrev 2020-06-03 16:12:13 följande:

    Tror jag inte är så vanligt bland 60-talister.

    Hälsningar 60-talist som nog aldrig träffat på en Lennart i min ålder.


    Jag skrev om de Lennart:ar jag känner. Jag har ju ingen aning om hur det ser ut i din bekantskapskrets.
  • Anonym (123)
    Anonym (Tess) skrev 2020-06-03 16:22:35 följande:
    Jag skrev om de Lennart:ar jag känner. Jag har ju ingen aning om hur det ser ut i din bekantskapskrets.
    Kolla länken.
  • fluu

    Jag tycker att det passar in i den rådande namntrenden, men att det fortfarande är väldigt, väldigt tidigt. Alltså smälter namnet in, men är fortfarande ovanligt och barnet lär vara ensam om namnet. Perfekt alltså.

    Gillar namnet i sig(men klarar inte det potentiella smeknamnet "Lenny"), det låter både starkt och mysigt. Enkelt och bra(men som sagt fortfarande unikt i sitt sammanhang).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona
    ikea love skrev 2020-06-03 15:26:34 följande:

    Lennart, hur tycker ni det namnet fungerar i rådande namntrend?


    Charmigt. Kommer passa bra in i namntrenden med äldre namn tycker jag.
Svar på tråden Namn