• S9191

    Letrozol fungerade inte?

    Hej,

    Vet att det finns 100 letrozoltrådar men behöver bolla lite.

    Åt min första kur letrozol i december, lyckades bli gravid med slutade i missfall i februari..

    Tog ett tag att få ut det så startade en ny kur nu i juni och var på uppföljning idag CD14. Inga äggblåsor som var större, så han trodde inte det skulle bli någon ägglossning alls. Jag har använt NC i över ett år så har ägglossning i vanliga fall fast långa och oregelbundna cyklar. Har pcos-äggstockar också. Egentligen därav letrozol.

    Men, nu tycker han att jag om två veckor ska börja en proverakur och sen letrozol igen. Om jag haft ägglossning känns det underligt att börja med provera? Han sa att jag skulle ta grav-test innan men det här är ju om två veckor, tänk om jag får ÄL om en vecka? Ska såklart starta letrozol igen, men kändes underligt med proveran?

    Någon som varit med om att letrozol bara ger effekt vissa gånger?

  • Svar på tråden Letrozol fungerade inte?
  • Nelle83

    Hej!

    Beklagar ditt missfall.

    Du ska inte misströsta :) jag har ätit totalt 5 kurer och bara fått ägglossning på 3 av dom. Fösta kuren åt jag enkeldos och fick ägglossning. Ingen graviditet. Nästa månad åt jag enkeldos igen men ingen ägglossning. Fick äta Provera sedan åt jag dubbeldos Letrozol, blev gravid i november men fick ett MA i januari. Första mensen efter det så tog jag dubbeldos igen men ingen ägglossning då heller. Fick äta Provera igen för att framkalla mens och då tog jag trippeldos. Fick ägglossning och är nu i v. 8.

    Så av 5 doser har jag fått 3 ägglossningar och av de 3 ägglossningarna så har jag blivit gravid 2 gånger :)

    Lycka till!!

  • S9191
    Nelle83 skrev 2020-06-03 19:13:01 följande:

    Hej!

    Beklagar ditt missfall.

    Du ska inte misströsta :) jag har ätit totalt 5 kurer och bara fått ägglossning på 3 av dom. Fösta kuren åt jag enkeldos och fick ägglossning. Ingen graviditet. Nästa månad åt jag enkeldos igen men ingen ägglossning. Fick äta Provera sedan åt jag dubbeldos Letrozol, blev gravid i november men fick ett MA i januari. Första mensen efter det så tog jag dubbeldos igen men ingen ägglossning då heller. Fick äta Provera igen för att framkalla mens och då tog jag trippeldos. Fick ägglossning och är nu i v. 8.

    Så av 5 doser har jag fått 3 ägglossningar och av de 3 ägglossningarna så har jag blivit gravid 2 gånger :)

    Lycka till!!


    Tack, och tack för fint svar!

    Känns lite bättre nu! Så du tycker rekommendationen att börja med provera om 2 veckor låter rimligt?

    Stort grattis till din graviditet!! :)
  • Nelle83
    S9191 skrev 2020-06-03 21:32:23 följande:

    Tack, och tack för fint svar!

    Känns lite bättre nu! Så du tycker rekommendationen att börja med provera om 2 veckor låter rimligt?

    Stort grattis till din graviditet!! :)


    Tack snälla du :)

    Har precis varit på VUL och fick se en liten plutt i perfekt storlek med ett pickande hjärta. Tårarna rann och nu ska jag slappna av.

    Ja det tycker jag absolut att du ska göra :) det låter fullt rimligt.

    Lycka till!
Svar på tråden Letrozol fungerade inte?