• mandelskrutten

    Tandhälsa!

    Finns de som bara använder manuell tandborste numer?

    Tycker bara elektroniskt används överallt och undrar hur tänderna blev rena utan elektroniskt som jag älskar.

  • Svar på tråden Tandhälsa!
  • Aniiee

    Jag använder inte eltandborste. Jag borstar dessutom bara tänderna 3 gånger på 2 dagar. Tänderna är rena ändå.


    I have a growing lack of disgust for you
  • StevenDiese

    Avskyr de där jättegrunkorna. Jag kör old school.

  • legomum

    Inga problem med manuell tandborste. Kör med plackers varje dag och flor. Inga hål på nästan 30 år och ingen tandsten att tala om heller.

    Jag är nöjd så.

  • mandelskrutten
    Aniiee skrev 2020-06-03 22:31:24 följande:

    Jag använder inte eltandborste. Jag borstar dessutom bara tänderna 3 gånger på 2 dagar. Tänderna är rena ändå.


    Har in munskölj istället?
  • Ocdkille

    Dom flesta verkar använda vanlig tandborste eftersom annars skulle det inte säljas så många. Jag använder manuell har testat el men det blir inte renare med en el.

  • Aniiee
    mandelskrutten skrev 2020-06-03 22:32:39 följande:
    Har in munskölj istället?
    Jupp.
    I have a growing lack of disgust for you
  • 81EE
    Aniiee skrev 2020-06-03 22:31:24 följande:

    Jag använder inte eltandborste. Jag borstar dessutom bara tänderna 3 gånger på 2 dagar. Tänderna är rena ändå.


    Nu blev jag nyfiken, varför gör du så?
  • sextiotalist

    Har en eltandborste men gillar den inte.

    Borstar morgon och kväll med vanlig tandborste ingen munskölj. Bra tandhälsa och gjort så hela mitt liv (undantag tonåren då jag slarvade mycket)

  • Limeblad

    Jag växlar. Har känsligt tandkött eltandborste gör det sårigt ibland för att den är mycket hårdare. Då växlar jag till mjuk manuell tandborste. Över lag har jag fått bättre tandhälsa sen jag bytte till eltndborste.

  • mandelskrutten
    sextiotalist skrev 2020-06-04 06:47:10 följande:

    Har en eltandborste men gillar den inte.

    Borstar morgon och kväll med vanlig tandborste ingen munskölj. Bra tandhälsa och gjort så hela mitt liv (undantag tonåren då jag slarvade mycket)


    Använder du tandtråd?
  • sextiotalist
    mandelskrutten skrev 2020-06-04 09:26:34 följande:

    Använder du tandtråd?


    Ja, det glömde jag skriva
  • Aniiee
    81EE skrev 2020-06-03 23:55:27 följande:
    Nu blev jag nyfiken, varför gör du så?
    Rekommendation från tandläkaren faktskt. Jag är en sån där som kan flyta iväg rejält när jag gör något monotont, så det händer regelbundet att jag står och borstar tänderna i både 10 och 15 minuter, och det sliter en del på tänder och tandkött, även om man borstar manuellt med en mjuk barntandboste. Så tandläkaren sa hoppa över en borstning och ta bara munskölj istället. 
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Tandhälsa!