• Loppan678

    Kan symtom komma och gå?

    Hej!

    Är gravid i v 4+6, fick ett starkt plus igår och dagen innan det så ingen tveksamhet där. Vi är gravida via ivf och det här är vårt 3:e försök. Andra försöket slutade med kemisk abort då vi fick plus några dagar innan bim och sen kom mensen på beräknad dag.

    Den här gången har vi inte lagt ner så mycket tid i att grubbla och hoppats att det skulle ta, utan mer räddat ens känslor från att känna för mycket. Från ungefär 4 dar innan bim har jag haft en värk i livmodern till och från, från början var jag övertygad om att mensen var på g men eftersom värken fortsatte och ingen mens kom förstod jag att det var ?växt värk?. När vi plussade så blev vi förstås otroligt glada! Kissade på stickan mitt på dagen och strecket kom upp på en gång. Natten efter vi plussat drömde jag om att jag fick missfall, det var fruktansvärt och vaknade upp med sådan otrolig ångest. Dagen efter det försvann den molnande värken och de ömma brösten nästan helt. Detta gjorde att jag blev super nojig att det ska bli ett missfall igen. Men idag när jag vaknar upp är brösten Lite ömma igen men inte lika mycket som tidigare, ?växt värken? lyser fortfarande med sin frånvaro.

    Så min fundering är, någon som varit med om liknande? Kan symtomen komma och gå? Hur mycket ska man känna såhär tidigt i en graviditet? Mår inte illa och känner mig pigg, trots att jag vaknar om nätterna för att gå och kissa.

    Önskar inget hellre än att det ska gå vägen den här gången, är 34år och inte blivit gravid på 12år så att ha fått ett plus betyder otroligt mycket samtidigt som det skrämmer slag på en.

  • Svar på tråden Kan symtom komma och gå?
  • Anonym (Kvinna 39)

    Symptom kan komma och gå, det är verkligen inget att oroa sig för om det går en handfull dagar. En del har flera veckor i sträck utan symptom! Så länge du inte får starka blödningar behöver du inte oroa dig för missfall.

  • Lili158

    Jag har knappt haft några symptom och är nu i vecka 30 Skrattande
    Hade lite molvärk första veckorna men sen inget och det kom och gick. Blöder du inte så behöver du nog inte vara orolig även om jag vet att det är svårt. Hörde om alla andra som hade hur mkt symptom som helst. 

  • Calliope

    Hej

    Jag har gjort både ivf och frysåterföringar som resulterat i fullgångna graviditeter (2ggr) och missfall. Symtomen kommer och går hela tiden. Ena dagen är det jätte mycket molvärk och ömma bröst för att en annan dag inte känna några symtom alls. Symtomen var lika starka både vid missfallet som när jag gick tiden ut. Det som skiljde graviditeterna åt var att jag fick fruktansvärt ont i magen och kraftiga klumpiga blödningar med missfallet. Jag blödde en hel del när jag väntade mina tvillingar också men jag hade aldrig magsmärtor i samband med de blödningarna.

  • Loppan678

    Tack snälla ni för svar!! Man blir så osäker då man aldrig gått igenom en graviditet förut, man försöker lyssna på kroppen men när man inte känner något alls så är det svårt att förstå att man faktiskt är gravid.

    Förra gången jag fick mf så fick jag en illaluktande flytning några dar i samma veva och har idag fått samma sak.. är det något du känner igen från när du fått mf?

  • Calliope

    När jag fick mf började det som en kraftig mensblödning. Sedan fick jag kraftiga buksmärtor och klumpiga blödningar. Hade inga illaluktande flytningar innan.

  • acge

    Hej. Grubblar precis som du över det här med symtom som kommer och går. Är själv gravid, v 4+6 idag. Mina symtom har kommit och gått sedan de debuterade, runt ÄL+7. Ena dagen har brösten slutat ömma helt och molvärken försvunnit, för att sedan vara tillbaka dagen därpå.  Samma sak med lättare illamående. Upp och ned hela tiden. Hade månaden innan en kemisk graviditet som slutade 5 dagar efter BIM, så oroar mig också litegrann, samtidigt som jag läst en hel del om symtom och att det är fullt normalt.

    Tror nog att vi får hålla tummarna för att våra små utvecklas som de ska och försöka slappna av. Finns ju ingenting vi kan göra för att påverka oavsett (: 

  • Anonym (Hej)

    Jag plussade imorse och är tydligen i v. 5 (enligt 1177:s uträkning) Har haft ganska stark molvärk till och från och särskilt igår, idag är det som bortblåst! Känns skönt att läsa att många verkar ha liknande.

    Förresten, finns det nån mer som är helt utan ömmande bröst? Mina gjorde ont fram till bim men sen försvann det.

  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2020-06-13 18:29:42 följande:

    Jag plussade imorse och är tydligen i v. 5 (enligt 1177:s uträkning) Har haft ganska stark molvärk till och från och särskilt igår, idag är det som bortblåst! Känns skönt att läsa att många verkar ha liknande.

    Förresten, finns det nån mer som är helt utan ömmande bröst? Mina gjorde ont fram till bim men sen försvann det.


    Lite sent svar men: exakt samma här! Onda fram till BIM, sen försvann det. Känns som dom är mindre svullna än nånsin. Kanske att bröstvårtorna är lite känsliga men det är knappt. 
  • cecilian78

    Testade pos i fredags, så var mensen sen i 8 dagar. Hade ömma bröst. I några dagar nu bruna flytningar som övergått till blödningar. Inga kraftiga blödningar men som vid mens. Mina ömma bröst är nu borta. Men illamående har börjat idag.

    Förtvivlad att jag fått missfall =(

  • LinneaM93

    Svar på frågan om symptom: JA!!! jag var alldeles hysterisk i början av graviditeten med symptomen som kom o gick. Jag hade symptom typ som molvärk gravidvecka 5, 7 (mycket!), 14,19 och 33. Där emellan - DÖTT! okej nu på slutet är det ju mer påtagligt då jag känner barnet, har stor mage, sut uppstötningar etc. Men i början så var det on/off HELA TIDEN! nån dag bara ibland kände jag lite molvärk. Brösten började också först ömma v.14. Så ta det lugnt alla! Det att symptomen kommer o går är helt normalt, och NEJ betyder inte MF eller MA som jag själv trodde :D

Svar på tråden Kan symtom komma och gå?