Torrhetsrynkor?
Går torrhetsrynkor bort direkt om man återfuktar huden med något väldigt återfuktande tex olja?
Går torrhetsrynkor bort direkt om man återfuktar huden med något väldigt återfuktande tex olja?
Jag skulle säga nej på den. I alla fall kom mina för att stanna när jag blev väldigt torr i huden.
Kanske finns det någon mirakelkräm men inget jag kan tipsa om.
Jag skulle säga nej på den. I alla fall kom mina för att stanna när jag blev väldigt torr i huden.
Kanske finns det någon mirakelkräm men inget jag kan tipsa om.
Var väl kring 32 och det var de klassiska kråksparkarna som kom fram. Har även en djup bekymmersrynka som jag haft länge.
Fick extremtorr hud då.
Var väl kring 32 och det var de klassiska kråksparkarna som kom fram. Har även en djup bekymmersrynka som jag haft länge.
Fick extremtorr hud då.
På mig brukar dom försvinna redan efter en dag. Smörjer in innan läggdags, borta på morgonen. Dock kan det vara svullet under ögonen pga krämen den första timmen man vaknat.
Men då är det säkert inte torrhetsrynkor utan vanliga rynkor? Man brukar börja få rynkor i den åldern.
Fina linjer brukar man säga träder fram, rena rynkor kan komma senare för många men visst kan jag vara en av dem som skrumpnade ihop tidigt.
Hur har dina torrhetsrynkor framträtt då?
Jag fick rynkor pga torr hud sommaren då jag var 28. Blev då mer noggrann med huden och skulle faktiskt säga att jag ser likadan ut nu, när jag är 42. Så fukt, gärna nattkräm på dagen!
De försvinner inte men de syns inte när du återfuktar. Syns bara när huden är torr eller när man inte sovit tillräckligt. Så ja, smörj in dig med olja, drick vatten, är mycket frukt och grönt, motionera konditionen så att pulsen höjs och blod- och syrecirkulationen i huden ökar ett par gånger i veckan och sov mycket så blir de du har mycket mindre framträdande. Dock inte sagt att de försvinner men du motverkar att nya kommer och de som finns syns inte på återfuktad, cirkulerad hud.
Jag fick rynkor pga torr hud sommaren då jag var 28. Blev då mer noggrann med huden och skulle faktiskt säga att jag ser likadan ut nu, när jag är 42. Så fukt, gärna nattkräm på dagen!
Rynkorna kom främst i pannan men även runt ögonen. Jag har provat mig fram och kan säga att Clinique vara katastrof för mig men att Body shop är bäst. Finns förstås tusen bra produkter men Body shop gillar jag verkligen.