• Thu 4 Jun 2020 08:57
    1165 visningar
    3 svar
    3
    1165

    Ni med ställbara sängar

    Hej! Här inne verkar man ju kunna få svar på allt^^ SÅ..ni som har ställbara sängar i en dubbelsäng:

    Har ni provat att ha en bäddmadrass för dubbelsäng..funderar på om det funkar när man har sängarna lite olika.

    Vill helst slippa skarven men innan jag köper en sån ?split-madrass? som är delad högst upp tänkte jag höra om någon har en vanlig dubbelmadrass och tycker det funkar?

  • Svar på tråden Ni med ställbara sängar
  • Thu 4 Jun 2020 10:01
    #1

    Jag rekommenderar två separata sängar för det är sällan båda parter vill ha sängen i exakt samma ställning, iallafall hos oss.

    Jag vill ha den högre medan maken vill ha mindre eller inte alls upphöjd.

  • Thu 4 Jun 2020 10:27
    #2

    Nej, det funkar inte med hel madrass till ställbara sängar.

  • Barbro­45
    Thu 4 Jun 2020 11:18
    #3

    Bäst är helt separata madrasser, vi ville inte heller ha den där springan mellan sängarna och valde en splitmadrass. Vi valde dock rätt snart att byta ut den till två separata. Det som blev problemet var att det blev en stor påfrestning på splitdelen när vi valde att ha på olika höjd. När den ena höjde sin del blev det också sned madrass för den andra. Man kunde inte utnyttja fördelarna med delad madrass men inte heller fördelarna och komforten med hel madrass. Dessutom var vi tvungna att köpa speciella underlakan. Vi har en av märket carpe diem, kanske har andra märken löst detta på ett bättre sätt.

Svar på tråden Ni med ställbara sängar