• Anonym (Klara)

Någon som har migrän och flera anfall på en vecka?

Jag har haft migrän sen jag var 11. Börjar alltid med synbortfall (aura). Sen kommer huvudvärken (dock ganska mild och synbortfallet finns kvar lite) men jag blir trött och påverkad av den. 

Den här veckan vaknade jag i måndags med aura och huvudvärk och den hängde kvar i två dygn nästan. Igår var jag helt symtomfri. 

Men så vaknar jag idag med migrän igen, suck!

Är detta normalt? Jag brukar inte ha flera olika anfall på en vecka.

Vad tar ni för huvudvärken? 

• Svar på tråden Någon som har migrän och flera anfall på en vecka?
  • LillaJag06

Jag har i perioder flera anfall i veckan.

Äter inderal i förebyggande syfte och sumatriptan vid själva anfallet. Har också migrän med aura.

• Anonym (Klara)
    LillaJag06 skrev 2020-06-04 17:34:38 följande:

Jag har i perioder flera anfall i veckan.

Äter inderal i förebyggande syfte och sumatriptan vid själva anfallet. Har också migrän med aura.

Jag har fått erbjudande om Inderal för längesen tror jag, men tog aldrig det. jag kanske se om jag får testa det.

Precis som mig då, jag får också såhär i perioder, så långdraget och eländigt.
  • Anonym (Anonym)

Jag tar Voltaren, det fungerar jättebra för mig :)

Jag brukar inte ha migrän så ofta numera men när det var som värst (efter en olycka) hade jag 3-4 ggr i veckan ett bra tag, tills jag kom till sjukgymnast och fick hjälp med nacken. Då återgick det till normal mängd efter ett tag, så ungefär en gång i veckan.

Det kan vara värt att prata med en läkare om det där.

• Anonym (Hanna)

Ja det är (tyvärr) normalt. Men sök kontakt med neurolog för att försöka få rätt hjälp för just dig.

Jag tar sumatriptan, men ibland hjälper inte ens det och man får inte ta så ofta som jag egentligen skulle behöva. Funderar på att fråga om jag kan få prova Amovig.

• Anonym (Yes)

Gå till en neurolog. Det gjorde jag efter många år med mkt besvär. Jag började med saroten i förebyggande syfte för att minska anfallen, har sedan en effektiv nässpray som fungerade jätte bra vid anfallen. Har också migrän med aura.

• Pinotage

Jag har också migrän med Aura. Periodvis kan jag i värsta fall ha tre anfall i veckan - som tur är så får jag inte så kraftig huvudvärk utan är mest trött och tung i huvudet. Jag har inget receptbelagt utan klara mig på Alvedon Novum och Ipren.

• frokenannorlunda

Hej!

Innan jag sökte hjälp hade jag migrän med aura 6 av 7 dagar i veckan. I princip varje vecka.

Det var hemskt. Jag sökte hjälp och äter du medicin varje dag. Är nu nere på ett anfall var 3e månad.

Så hjälp finns!

• Anonym (Yes)
    Pinotage skrev 2020-06-04 22:35:38 följande:

Jag har också migrän med Aura. Periodvis kan jag i värsta fall ha tre anfall i veckan - som tur är så får jag inte så kraftig huvudvärk utan är mest trött och tung i huvudet. Jag har inget receptbelagt utan klara mig på Alvedon Novum och Ipren.

Har man migrän klarar man sig inte med Alvedon/Ipren. Man behöver kärlvidgande
  • LillaJag06
    Anonym (Yes) skrev 2020-06-05 07:19:36 följande:

Har man migrän klarar man sig inte med Alvedon/Ipren. Man behöver kärlvidgande

Precis. Alvedon hjälper inte mot migrän.
Svar på tråden Någon som har migrän och flera anfall på en vecka?