• 18dejess

    Bedrägeri?

    Hej! Jag behöver hjälp med ett problem. Jag gör naglar och en annan nageltjej via instagram frågade mig om jag ville köpa en del nagelgrejer vilket jag då ville eftersom att det var mycket grejer för ett bra pris. Hon sålde pågrund av att hon var gravid och att göra naglar inte är speciellt bra för ryggen och det verkade som att hon ville bli av med grejerna. Vipratade om mycket om familj och naglar och hon svor på hennes barn och barnet i magen att hon var seriös. Bad henne skicka bilder på när hon skickat paketen vilket hon gjorde. Jag kollade sedan upp namnet på swishningen och frågade om det var hennes namn, hon sa då ?ja?. När jag googlade namnet stog det att hon är dömd för brott. Jag fick lite smått panik men tänkte sedan att om hon gjort misstaget en gång varför skulle hon då göra det igen? Min vän påpekade sedan att man inte kunde se mitt namn någonstans på paketet vilket jag inte tänkte på. Hon sa att jag skulle få ett sms från postnord på måndagen då hon skickade paketet på söndagen vilket jag inte fick (har även appen). Hon sa då att postnord inte hade varit där på grund av Corona så jag bestämde mig för att vänta tills onsdag (igår). Skrev till henne och hon sa att hon skulle ringa och att det stod att det var förseningar på hemsidan och då frågade jag igår runt 22.00 tiden om hon kunde länka hemsidan vilket hon ej svarat på en.

    När är det dags att kanske göra en polisanmälan? Hur ska jag gå till väga tycker ni?

  • Svar på tråden Bedrägeri?
  • Långbenopluto

    En fråga... du köper en vara på nätet av en privatperson, som du dessutom kollar upp om hon är dömd eller inte??

    Hur mycket pengar handlar det om? Låter som en överreaktion från din sida att kolla upp en person på detta sätt....

  • gusjon9001

    Alla ursäkterna en bedragare kommer med. Många varningsklockor. Ge henne en chans att skicka tillbaka pengarna. Skriv "Om du verkligen har skickat paketet så returnerar jag så klart det. Du skickade ju spår att, eller hur?".

    Om inga pengar kommer anmäler du till polisen, sedan till banken.


    Bank, pension, sparande
Svar på tråden Bedrägeri?