• Anonym (Höfter?)

Vad kan detta kallas? (Höfter, kroppsform)

Har ofta sett att andra kvinnor är som päronformade, alltså smal midja och smal lång överkropp öht och sedan sticker höfterna ut, alltså vid rumpan. Jag har dock smal midja men höfterna börjar sticka ut direkt under midjan, fattar ni? Varför är det så? Har typ aldrig sett nån annan ha så (sen har ju inte alla ute på sig tighta kläder). Heter det ens höfter det man har vid sidan av magen? Är alltså inte fett utan själva höftbenet går ut där. Är fortfarande bredast vid rumpan men det är inte så stor skillnad.

• Svar på tråden Vad kan detta kallas? (Höfter, kroppsform)
  • Anonym (?)

Kan du lägga ut en bild så att man förstår bättre hur det ser ut? Alla har ju olika former. Kanske du har en kortare överkropp och längre ben än de flesta? Det har min kompis medan jag har en längre rygg/rump och kortare ben.

• Prototyp

Jag vet exakt vad du menar! Jag tycker det är superfint! Mitt ex hade precis så, höga höftben och hon hade ganska bred rumpa, sedd framifrån/bakifrån såg den lite "fyrkantig" ut.

Jag har aldrig sett det hos någon annan, inte i närheten så tydligt i vilket fall.

Hmm.. Är du mitt ex? ;)

• Anonym (Hip)

Såna höfter har jag! Det kallas violin hips, hip dips eller höga höfter. Bildgoogla så ska du se du känner igen dig.

Höftbenet sitter helt enkelt lite högre , nästan direkt under naveln. Det går in lite innan själva höften börjar och därför kan man få något som påminner om ?muffinsmidja? utan att det är det. Överkroppen och särskilt midjan är kort och börjar nästan direkt under revbenen. Är man väldigt smal märks det inte så mycket, har man minsta fett på höfterna däremot så blir det mer tydligt.

Bästa sättet att klä sig är byxor och kjolar med hög midja, markera midjan med skärp och ha kortare eller instoppade toppar. Kjolar och klänningar ska vara avsmalnande men inte jättetajta och svepa över höfterna utan att sitta åt men utan att vara a-linjeformade (då ser man bara jättestor ut). Googla kändisen Bella Hadid också - hon har höga höfter.

• Anonym (Höfter?)
    Anonym (?) skrev 2020-06-04 22:45:44 följande:

Kan du lägga ut en bild så att man förstår bättre hur det ser ut? Alla har ju olika former. Kanske du har en kortare överkropp och längre ben än de flesta? Det har min kompis medan jag har en längre rygg/rump och kortare ben.

Ja lite så är det nog, eller så kanske överkroppen ser kortare ut just pga det här.
    Prototyp skrev 2020-06-05 08:56:44 följande:

Jag vet exakt vad du menar! Jag tycker det är superfint! Mitt ex hade precis så, höga höftben och hon hade ganska bred rumpa, sedd framifrån/bakifrån såg den lite "fyrkantig" ut.

Jag har aldrig sett det hos någon annan, inte i närheten så tydligt i vilket fall.

Hmm.. Är du mitt ex? ;)

Haha, har inga ex själv så.., vet inte riktigt hur jag ser ut bakifrån faktiskt men det är som lite kantiga höfter uppe vid magen och sedan rundare vid rumpan, typ.
    Anonym (Hip) skrev 2020-06-05 20:11:37 följande:

Såna höfter har jag! Det kallas violin hips, hip dips eller höga höfter. Bildgoogla så ska du se du känner igen dig.

Höftbenet sitter helt enkelt lite högre , nästan direkt under naveln. Det går in lite innan själva höften börjar och därför kan man få något som påminner om ?muffinsmidja? utan att det är det. Överkroppen och särskilt midjan är kort och börjar nästan direkt under revbenen. Är man väldigt smal märks det inte så mycket, har man minsta fett på höfterna däremot så blir det mer tydligt.

Bästa sättet att klä sig är byxor och kjolar med hög midja, markera midjan med skärp och ha kortare eller instoppade toppar. Kjolar och klänningar ska vara avsmalnande men inte jättetajta och svepa över höfterna utan att sitta åt men utan att vara a-linjeformade (då ser man bara jättestor ut). Googla kändisen Bella Hadid också - hon har höga höfter.

Tack för namn, då verkar det inte superovanligt ändå. Man kanske bara inte ser det så ofta. Jag har inget direkt fett där men skulle jag ha låga byxor skulle det nog se ut så. Brukar ha sånna kläder som du beskriver, markerad midja, höga kjolar osv, tycker det ser bäst ut då. Tycker alltså inte att det är nåt fel, jag gillar just sånna kläder som passar bäst med min form. Bella Hadid tycker jag är en av de snyggaste kvinnorna i världen för övrigt, kanske delvis för att hon bär upp sånna kläder som jag gillar
Svar på tråden Vad kan detta kallas? (Höfter, kroppsform)