• X73

    Skötare inom psykiatrin yh

    www.regiondalarna.se/jobb/utbildning-tjanstgoring-och-praktik/skotare-inom-psykiatrisk-verksamhet/

    Hej. Jag är intresserad av att arbeta som skötare inom psykiatrin. Jag har sökt ovanstående utbildning nu till hösten. Jag vet av att ha pratat med bekanta som arbetar i psykiatrin och ha läst till undersköterska på gymnasienivå att lönen är väldigt låg. Vet någon vad man kan begära för ingångslön som skötare om man har läst ovanstående utbildning? Tackar ödmjukast för svar.

  • Svar på tråden Skötare inom psykiatrin yh
  • Xlr8

    Absolut för lite i förhållande till risken du blir utsatt för.

    För att inte tala om avsaknad av sätt att skydda sig om någon patient får frispel.

    Deras utbildningar på att hantera våldsamma patienter är ett skämt, verkningslösa och skapar en falsk trygghet.

    Detta motiveras med att en beprövad och fungerande metod skulle kränka patienten.

    Sen att patienten går bananas med tillhygge eller kniv spelar ingen roll, ditt liv är mindre värt en patientens "värdighet"

    Då pratar vi våld som skapar viss smärta men utan att skada personen (polis och väktare använder Grövre våld)

    Under 100k I månaden skulle jag aldrig jobba där. Då skulle jag även totalt strunta i deras regler hur man hanterar en våldsam person och använda den mängden våld jag anser lämpligt. Ev bära knivväst och handskar.

Svar på tråden Skötare inom psykiatrin yh