• trollhona

    Namn

    De flesta har väl namn som ge gillar mer eller mindre. Finns det något namn som är vanligt/normalt som du ALDRIG skulle ge ditt barn?

    "Typ jag skulle aldrig döpa mitt barn till Viola därför att ?."

  • Svar på tråden Namn
  • Anonym (Claudia)

    Claudia. Jag har aldrig träffat en trevlig person som heter Claudia. Ligger fel i munnen också.

  • Joni Kaikkonen

    Jag skulle inte heller döpa mitt barn till ett namn som rimmar på något fult, ida-slida, lisa-fisa, kajsa-bajsa, ewa-skreva, lotta-potta och inte heller viktor för min kompis son heter det och han säger vitto och det är inte heller fint

  • fluu

    Dels finns det namn som blivit vanliga på senare tid som jag inte skulle använda för att jag tycker att de är opassande på olika sätt, oftast handlar det om att de är väldigt barnaliga och att jag därför anser att de inte passar hela livet(som Tindra, Nova, Molly). Dels finns det namn som jag förknippar med, på olika vis, obehagliga personer(som David, Birgitta, Alva).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kusinen

    Det finns en massa. De allra flesta namn skulle jag inte välja. Vanliga namn som jag har extra svårt för (utan att rimtigt veta varför) är Eva, Ebba, Lina, Adam, Albin och Per.

    Sen finns det namn som jag tröttnat på för att de varit poppis så länge som Sara och Hanna.

    Men det är ju inget som helst fel på de namnen bara min högst subjektiva smak.

  • race race

    Jag är väldigt kräsen.

    Jag skulle aldrig döpa mitt barn till Elvira, Emanuel, Samuel, Elise, Wilma, Harry, Josef, Casper för att jag tycker att de är fula.

    Jag skulle aldrig döpa mitt barn till Love, Gun, Fanny, Gry, My, Märta, Sixten för att det blir konstigt på engelska.

    Jag skulle aldrig döpa mitt barn till Nova, Tindra, Melvin, Loke, Colin, Kian för att de låter som hittepå- namn.

  • MaaxMaax

    Hm, svårt..
    Gillar generellt inte namn från min mammas/mormors/pappa/farfar generation; Birgitta, Kerstin, Marianne, Eva, Siv, Maud, Gudrun. Folke, Lennart, Bengt, Anders, Einar.. Men det finns undantag.

    Sen hittepånamn med hittepåstavning: Lowe, Cevin, Milio, Kenza, Tindrah, Clarissah, Vinston. Heylie.

     


    Simul Justus et Peccator
  • Anonym (...)

    Skulle alltid döpa mitt barn till Harry, får bara negativa associationer, tänker på arg, tjock gammal gubbe. Även Liam, Kevin, Texas och liknande, usch.

    På flicksidan skulle jag aldrig döpa mitt barn till Olivia, Vanessa, Nicole, Melanie, selina eller Izabell. Tycker inte namnen är vackra helt enkelt. Sen finns det massor namn jag inte skulle välja pga otrevliga/ elaka personer jag träffat med dessa namn.

  • Anonym (busted)
    Anonym (...) skrev 2020-06-16 11:16:58 följande:

    Skulle alltid döpa mitt barn till Harry, får bara negativa associationer, tänker på arg, tjock gammal gubbe. Även Liam, Kevin, Texas och liknande, usch.

    På flicksidan skulle jag aldrig döpa mitt barn till Olivia, Vanessa, Nicole, Melanie, selina eller Izabell. Tycker inte namnen är vackra helt enkelt. Sen finns det massor namn jag inte skulle välja pga otrevliga/ elaka personer jag träffat med dessa namn.


    Du vet att de stavar Celina och Isabelle va? Eftersom att du uppenbarligen har något emot Satu...
  • race race
    Anonym (busted) skrev 2020-06-16 15:27:09 följande:

    Du vet att de stavar Celina och Isabelle va? Eftersom att du uppenbarligen har något emot Satu...


    Tänkte också på det.
Svar på tråden Namn