• Frisko

    Gravid vecka 11, huvudvärk

    Hej allihopa.

    Just nu är jag i vecka 11 (10+1).

    Sen förra veckan så har jag drabbats av en sån fruktansvärd huvudvärk. Ingen vanlig huvudvärk som dunkar utan verkligen spränghuvudvärk som varar i ungefär 5-10 minuter och sedan försvinner det och det känns som

    Ingenting har hänt, jag har samma energi osv efteråt.

    Jag får värken ungefär var 3-4 dag. Jag har pratat med BM och hon tycktes inte kännas vid detta och jag har även varit på vårdcentralen i tisdags och då tog det massa prover som visas nästa vecka. Enligt läkaren så tyckte han att det lät som migrän..

    När jag googlar på huvudvärk gravid vecka 11 så kommer havandeskapsförgiftning upp...

    Vill också tillägga att idag fick jag ögonmigrän (haft detta tidigare för något år sedan), då försvinner lite utav mitt synfält och efteråt när jag har fått tillbaka synen så är jag energilös och måste sova större delen av dagen...

    Jag undrar om det är någon där ute som har varit med om liknande i graviditeten?

  • Svar på tråden Gravid vecka 11, huvudvärk
  • Frisko
    Långbenopluto skrev 2020-06-06 16:49:16 följande:

    Kan man få havandeskapsförgiftning så tidigt?


    Därför jag skriver. Jag kan ingenting om sånthär, jag har inte ens hört talas om havandeskapsförgiftning förens jag satt o googlade förut
Svar på tråden Gravid vecka 11, huvudvärk