• Anonym (Jaså)

Människor som inte vet när man ska vara tyst

Alla vet vi någon som inte vet när man ska sluta prata. Vad är det med dessa människor? De bara babblar på tills alla i deras omgivning inte orkar lyssna längre. De låter knappt någon annan prata, för de klarar inte av att hålla tyst. Förstår inte dessa människor att ingen orkar lyssna på dem till slut?

Är du en sådan person? I sådana fall, förklara dig.

• Svar på tråden Människor som inte vet när man ska vara tyst
  • MsFry

Haha ja men gud vad irriterande det är. Jag är inte en sån men mönstret jag har sett är att det är människor med hävdelsebehov som egentligen är rätt osäkra. Och är rädda för tystnad.

Hemskast är den egenskapen i kombo med att sakna känsla för när det de pratar om är direkt olämpligt i situationen. Det är lite som att åka förbi en trafikolycka, man vill inte se men kan inte låta bli att titta...

• Anonym (I)

Ja , sådana personer är jobbiga.

Men du får knappast svar från en av dessa , problemet är väl att de inte fattar att ingen orkar lyssna på dem?

• Nimzay

Om jag är en sån person? Nja, ibland kanske är väl för att jag blir ivrig i så fall, jag vet inte. Fast är oftast inte sån haha, snarare tvärtom, bara väldigt sällan isåfall typ.

Annars blir jag för min del snarare ofta den som får lida och stå tillbaka pga av såna människor för de kör liksom ofta över mig, avbryter mig osv. 

Jävligt störiga människor ifall jag ska va ärlig. Orkar snart inte med såna människor. De liksom glömmer bort att ha respekt för andra känns det som, bara dem och deras grejer som gäller hela tiden. Skriver verkligen under på din trådstart.

• Anonym (Jaså)
    MsFry skrev 2020-06-06 19:19:43 följande:

Haha ja men gud vad irriterande det är. Jag är inte en sån men mönstret jag har sett är att det är människor med hävdelsebehov som egentligen är rätt osäkra. Och är rädda för tystnad.

Hemskast är den egenskapen i kombo med att sakna känsla för när det de pratar om är direkt olämpligt i situationen. Det är lite som att åka förbi en trafikolycka, man vill inte se men kan inte låta bli att titta...

Så kan det nog vara.

Vet flera som är såhär, men kom att tänka på en speciell man. Han ska alltid vara i centrum och han pratar på, hela tiden. Kan knappt vara tyst. Under en middag så pratade alla med varandra men han pratade för mycket (som vanligt) så folk orkar inte lyssna till slut så ingen orkade ge någon respons längre. Då ser jag hur han sitter och pratar med sig själv istället..

Ja, dessa människor. Det är ändå lite fascinerande.
  • Nimzay
    Anonym (Jaså) skrev 2020-06-06 19:23:47 följande:
    Så kan det nog vara.

Vet flera som är såhär, men kom att tänka på en speciell man. Han ska alltid vara i centrum och han pratar på, hela tiden. Kan knappt vara tyst. Under en middag så pratade alla med varandra men han pratade för mycket (som vanligt) så folk orkar inte lyssna till slut så ingen orkade ge någon respons längre. Då ser jag hur han sitter och pratar med sig själv istället..

Ja, dessa människor. Det är ändå lite fascinerande.
    Jupp, de håller monologer med sig själv tillslut...och tror att folk lyssnar
  • Anonym (Jaså)
    Nimzay skrev 2020-06-06 19:25:15 följande:

Jupp, de håller monologer med sig själv tillslut...och tror att folk lyssnar

Så är det..
  • Anonym (Hanna)

Tror nog inte att dem själva är medvetna om det. Dels är dem så självupptagna och dels så har ingen ifrågasatt eller anmärkt på deras beteende.

• Anonym (Uh för tysta)

Jag pratar mycket, särskilt i möten med introverta,socialt inkompetenta. Dom som kan sitta en hel fika på jobbet och vara knäpptysta. Som verkar tro att dom delar med sig av sitt innersta om dom berättar vad dom ska göra i helgen (eller tror att jag är öppen och berättar allt om mig själv för att jag berättar något allmängiltigt och vardagligt).

Jag har skitsvårt för människor aom inte bjuder på aig själva, inte vågar ta plats. TS; är du en av dom?

Berätta i så fall; vad beror det på? Hur blev då så...trist?

• Nimzay
    Anonym (Uh för tysta) skrev 2020-06-06 22:09:59 följande:

Jag pratar mycket, särskilt i möten med introverta,socialt inkompetenta. Dom som kan sitta en hel fika på jobbet och vara knäpptysta. Som verkar tro att dom delar med sig av sitt innersta om dom berättar vad dom ska göra i helgen (eller tror att jag är öppen och berättar allt om mig själv för att jag berättar något allmängiltigt och vardagligt).

Jag har skitsvårt för människor aom inte bjuder på aig själva, inte vågar ta plats. TS; är du en av dom?

Berätta i så fall; vad beror det på? Hur blev då så...trist?

Fast HUR ska vi tysta kunna prata när vi har massa folk som helt enkelt INTE LÅTER andra prata runt omkring oss?

Och berätta gärna även; tycker du verkligen att det är speciellt socialt kompetent att bara prata,prata,prata utan att visa hänsyn till andra?
  • Drottningen1970

Dessa personer vet inte att de är sådana personer.

Inte ens när en hel arbetsgrupp desperat sitter å glor in i sina telefoner på kafferasten så tystnar de.

Svar på tråden Människor som inte vet när man ska vara tyst