• Anonym (Sabina)

    Ångrar inte otrohet men hur beter jag mig

    Vet inte ens vart jag ska börja men har ingen att bolla mina tankar med, jag lever i ett VÄLDIGT dåligt förhållande med psykisk misshandel varje varje dag, jag har försökt att lämna i 2 år snart men på något vis så lyckas han omvärdera det varje gång jag jag slut och använder barnen emot mig för att jag ska stanna.

    Iallafall, jag har konverserat med en gammal vän den här vännen känner till vilket helvetet jag lever med varje dag, efter en blöt utekväll för ett par helger sen så hamnade vi ensamma och började väl ?hålla på? jag stoppade direkt och sa att jag inte kunde, han förstod men sa även att jag inte borde ta hänsyn till idioten efter hur han behandlar mig och alla runt omkring. Tillslut så blev det så att vi faktiskt hamnade i sängen med varandra, och jag kan ärligt säga att jag ångrar mig inte ens. Detta har verkligen gett mig pushen jag behöver för att ta mig ut, den natten har fått mig att ta mitt pick och pack utan att blinka, vet att jag är värd så jävla mycket mer. MEN den här vännen har blivit fruktansvärt avig, vilket jag tycker är tråkigt för även om jag har noll intresse för någon ny relation eller ens att hamna i sovrummet igen, så har våra dagliga samtal liksom fått mig igenom hela den här karusellen och fått mig att må bra. Men inser att allt som var inteesssnt var ju just att få ligga och nu är jag väl ingen prioritet längre. Som sagt vill enbart ha kvar den ?relationen? som fanns innan den här blöta natten.. visst vi pratar men är inte som innan. Bör jag blockera personen i fråga och försöka gå vidare med mitt liv utan någon att samtala och bolla med? Eller bör jag fortsätta försöka ?hålla igång diskussionen??

  • Svar på tråden Ångrar inte otrohet men hur beter jag mig
  • LadyThunder

    Skönt att du lämnar din relation! Tumme upp på det. Ang vännen. Kan du inte bara säga som det är till honom? Du saknar hans stöd och vänskap? Brukar komma långt på att vara ärlig, han kanske rent av inte vet hur han förväntas bete sig gentemot dig nu. Eller så är han en douche och då har du inte förlorat något om han drar sig undan.


  • JonasSa

    Efter att läst ditt inlägg så tror jag du har gjort så rätt som lämnade ditt ex, det är inte lätt att orka/våga ta det steget.

    Din vän är liksom du i en annan sitts. Jag tror som BareJag att du ska vara ärlig mot honom, Säg till honom att du saknar honom som ni hade det innan ni hade sex.

  • Anonym (sådär)

    Ok, så du är missnöjd med ditt förhållande och så knullade du en kompis, men oj så orginellt.

    Ser att du fått det medhåll du förmodligen sökte så din tråd har väl fyllt sin fuktion. Jag undrar dock hur det hade låtit om du hade varit en man Drömmer 

  • LadyThunder
    Anonym (sådär) skrev 2020-06-08 22:08:38 följande:

    Ok, så du är missnöjd med ditt förhållande och så knullade du en kompis, men oj så orginellt.

    Ser att du fått det medhåll du förmodligen sökte så din tråd har väl fyllt sin fuktion. Jag undrar dock hur det hade låtit om du hade varit en man  


    Mitt svar hade varit samma oavsett. Vännen hjälpte till att få arslet ur vagnen för personen att se klart och komma ur ett giftigt förhållande. Skönt OAVSETT kön.
  • Anonym (sådär)
    Barejag skrev 2020-06-08 22:42:33 följande:
    Mitt svar hade varit samma oavsett. Vännen hjälpte till att få arslet ur vagnen för personen att se klart och komma ur ett giftigt förhållande. Skönt OAVSETT kön.
    Och du tror inte det finns bättre sätt att ta sig ur ett dåligt förhållande än genom svek och lögner?

    Varför uppmuntra till sånt beteende?
  • LadyThunder
    Anonym (sådär) skrev 2020-06-08 22:50:31 följande:

    Och du tror inte det finns bättre sätt att ta sig ur ett dåligt förhållande än genom svek och lögner?

    Varför uppmuntra till sånt beteende?


    Självklart finns det vettigare sätt och ta sig ur en relation, men när det gått så långt som för TS, så kommer iallafall jag hurra för vad det än är som gör att hon äntligen kliver av. Det kunde ju lika väl slutat i att TS gjort sigsjälv eller annan illa, Istället för att ta sig ur det.
  • Anonym (sådär)
    Barejag skrev 2020-06-08 23:09:32 följande:
    Självklart finns det vettigare sätt och ta sig ur en relation, men när det gått så långt som för TS, så kommer iallafall jag hurra för vad det än är som gör att hon äntligen kliver av. Det kunde ju lika väl slutat i att TS gjort sigsjälv eller annan illa, Istället för att ta sig ur det.
    Och det är du helsäker på enbart efter TS egen korta lilla beskrivning?
    Brikar det inte finnas 2 sidor på ett mynt?

    Men istället för att ens försöka vara ombektiv så klappar du genast i takt med TS och berömmer hennes svek och lögner och rättfärdigar det med sina egna fantasier om att mannen minann förstjönar det trotts att du egentligen inte har en aning om hur deras förhållande sett ut egentligen.

    Det är en sån blind partiskhet och totalt brist på objektivitet så det är nästa äckligt. Jag undrar som sagt om det hade varit lika självklart om TS varit man.
  • LadyThunder
    Anonym (sådär) skrev 2020-06-08 23:24:01 följande:

    Och det är du helsäker på enbart efter TS egen korta lilla beskrivning?

    Brikar det inte finnas 2 sidor på ett mynt?

    Men istället för att ens försöka vara ombektiv så klappar du genast i takt med TS och berömmer hennes svek och lögner och rättfärdigar det med sina egna fantasier om att mannen minann förstjönar det trotts att du egentligen inte har en aning om hur deras förhållande sett ut egentligen.

    Det är en sån blind partiskhet och totalt brist på objektivitet så det är nästa äckligt. Jag undrar som sagt om det hade varit lika självklart om TS varit man.


    Men du. Självklart finns det två sidor på ett mynt. Men det enda som vi har som fakta är hennes beskrivning av hennes liv. Enligt TS så gick det till såhär, detta livet lever hon i nu. Psykisk misshandel. Det enda du och jag har att utgå ifrån är hennes upplevelse som hon beskriver, för det var det inlägget handlade om. Där har hon försökt lämna i 2 års tid.

    Vi har ju ingen annan sida att väga emot. (Och SKA inte väga mot andra sidor heller tycker jag, hennes känsla för vad som sker i hennes liv är ju inte mindre värda bara för att det kan finnas någon som tolkar situationen på annat sätt, dvs hennes man i detta fallet)

    Om inte TS inlägg här är helt sann, får det ju stå för henne. Men jag berömmer absolut henne för att hon klarat lämna trots förutsättningarna hon beskriver, och hade gjort samma om TS varit en man. Har däremot aldrig berömt henne för att hon valt att vara otrogen. Det har du hittat på själv.
  • Anonym (sådär)
    Barejag skrev 2020-06-09 03:19:24 följande:
    Men du. Självklart finns det två sidor på ett mynt. Men det enda som vi har som fakta är hennes beskrivning av hennes liv. Enligt TS så gick det till såhär, detta livet lever hon i nu. Psykisk misshandel. Det enda du och jag har att utgå ifrån är hennes upplevelse som hon beskriver, för det var det inlägget handlade om. Där har hon försökt lämna i 2 års tid.

    Vi har ju ingen annan sida att väga emot. (Och SKA inte väga mot andra sidor heller tycker jag, hennes känsla för vad som sker i hennes liv är ju inte mindre värda bara för att det kan finnas någon som tolkar situationen på annat sätt, dvs hennes man i detta fallet)

    Om inte TS inlägg här är helt sann, får det ju stå för henne. Men jag berömmer absolut henne för att hon klarat lämna trots förutsättningarna hon beskriver, och hade gjort samma om TS varit en man. Har däremot aldrig berömt henne för att hon valt att vara otrogen. Det har du hittat på själv.
    Ja och den beskrivningen var väldigt väldigt kort....
    Anonym (Sabina) skrev 2020-06-07 00:38:23 följande:

    Vet inte ens vart jag ska börja men har ingen att bolla mina tankar med, jag lever i ett VÄLDIGT dåligt förhållande med psykisk misshandel varje varje dag, jag har försökt att lämna i 2 år snart men på något vis så lyckas han omvärdera det varje gång jag jag slut och använder barnen emot mig för att jag ska stanna.



    Och detta tydligen du var en solklar giltig anledning till otrohet.

    Ja det finns alltid en annan sida, men den sidan verkar du struntar i.

    Jag säger inte att TS inlägg inte är sann, jag ifrågasätter om det verkligen är en ursäkt för att vara otrogen.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2020-06-11 13:37:14 följande:
    Ja och den beskrivningen var väldigt väldigt kort....
    Anonym (Sabina) skrev 2020-06-07 00:38:23 följande:

    Vet inte ens vart jag ska börja men har ingen att bolla mina tankar med, jag lever i ett VÄLDIGT dåligt förhållande med psykisk misshandel varje varje dag, jag har försökt att lämna i 2 år snart men på något vis så lyckas han omvärdera det varje gång jag jag slut och använder barnen emot mig för att jag ska stanna.



    Och detta tydligen du var en solklar giltig anledning till otrohet.

    Ja det finns alltid en annan sida, men den sidan verkar du struntar i.

    Jag säger inte att TS inlägg inte är sann, jag ifrågasätter om det verkligen är en ursäkt för att vara otrogen.
    Finns det egentligen någon acceptabel orsak att vara just otrogen?
    Skulle inte tro det. I.a.f ser inte jag någon.
Svar på tråden Ångrar inte otrohet men hur beter jag mig