• Körsbärsdalen

    Gravida med SYSKON med BF februari 2021

    Hej alla!

    Här tänker jag att vi som är gravida med INTE första barnet kan samlas Mest för att det kan vara skönt att ventilera ibland med andra som är gravida och redan har barn - det är ju en annorlunda upplevelse mot att vänta första barnet. Plötsligt är man gravid och slut MED barn hemma, man är kanske lite mer cool kring graviditeten, andra farhågor kanske har uppkommit efter tidigare erfarenheter o.s.v. Oavsett hur tankarna går, så tänker jag att vi kan samlas här.

  • Svar på tråden Gravida med SYSKON med BF februari 2021
  • Körsbärsdalen

    Jag kan börja presentera mig, jag startade ju tråden.

    Jag väntar fjärde barnet nu, totalt oplanerat då trean är väldigt liten (och egentligen den sista hade vi tänkt). Om allt går bra kommer bebisens storasyskon vara 5, 4, och 1 år gamla när han eller hon kommer. Har pojke-flicka-pojke, så tänker att detta blir en flicka eftersom det känns som att vi skapar lite "varannan" här ...eller så är min dotter en enhörning (hon var enda flickbarnet som fötts i våra släkter på 13 år).

    Är beräknad den 10 februari enligt mensens sista dag, men det där brukar ju ändras (i alla fall för mig). Mår inte alls illa än, med pojkarna började jag spy en vecka efter ägglossning, med flickan spydde jag inte en enda gång.

    Vi har lite småpanik eftersom detta var SÅ oplanerat. Vi har specifikt ordnat i huset för tre barn, har gett bort bebisens saker och kläder som han vuxit ur, köpt ny bil som passar toppen med tre barn o.s.v. Får nog smälta detta ett tag!

    Är öppen för att starta en FB-grupp om det finns intresse sedan. Driver en för de som fick barn och hade BF när min yngsta kom, så vana finns.

  • liranlaran

    Typ samma här. Väntar fjärde...väldigt oplanerat. Tre stycken pojkar som kommer vara 4,3 och 1 år gamla. Absolut med på en fb-grupp :) Grattis till "plusset" :)

  • Körsbärsdalen
    liranlaran skrev 2020-06-08 00:13:46 följande:

    Typ samma här. Väntar fjärde...väldigt oplanerat. Tre stycken pojkar som kommer vara 4,3 och 1 år gamla. Absolut med på en fb-grupp :) Grattis till "plusset" :)


    Tack detsamma!

    Hur känns det att få ett fjärde barn? Jag har inte alls hunnit smälta det ordentligt...
  • ÖverlyckligTjej

    Hej hej, grattis till era plus!

    Jag plussade idag med femte barnet, var planerat men oj vilken chock att se det där lilla plusset ändå haha!

    Vi har pojke-flicka-pojke-pojke mellan 5-1,5 år :) också beräknad 10 feb enligt sista mens, men har lite längre menscykler så 12 feb stämmer bättre och är det jag kommer gå efter :) går jätte gärna med i en hemlig fb grupp :D

  • Körsbärsdalen

    Oh spännande med en till! Grattis, grattis till ditt plus! Hur mår du?

    Jag startar en hemlig grupp för oss som väntar syskon så kanske vi blir några styckna inom några månader!

  • ÖverlyckligTjej

    Tack! Jag mår bra, lite molvärk och ryggvärk har jag bara och haft i en vecka ca. Inget jag känt med de andra, har knappt haft symptom med dem. Du då?

  • theanka

    Halloj! 


    Väntar tredje barnet här och är lite nojjig och nervös. Det var oplanerat, så vi blev lite chockade. Jag mest tror jag. Hann tänka "vill jag det här...?" men jo, det vill jag. Jag vill ha tre barn. Men att börja om... var inte så sugen på det, ärligt talat. Våra två barn kommer att vara 7 resp 4 när trean anländer. Hur kaosigt kommer det att bli? Kommer jag orka med alla? Och min minsta, han kommer inte att var minst längre :( Samtidigt som syskon är ju det bästa som finns! 

  • Körsbärsdalen
    theanka skrev 2020-06-09 13:21:18 följande:

    Halloj! 

    Väntar tredje barnet här och är lite nojjig och nervös. Det var oplanerat, så vi blev lite chockade. Jag mest tror jag. Hann tänka "vill jag det här...?" men jo, det vill jag. Jag vill ha tre barn. Men att börja om... var inte så sugen på det, ärligt talat. Våra två barn kommer att vara 7 resp 4 när trean anländer. Hur kaosigt kommer det att bli? Kommer jag orka med alla? Och min minsta, han kommer inte att var minst längre :( Samtidigt som syskon är ju det bästa som finns! 


    Jag förstår dina tankar. Har inte alls smält att jag är gravid... Med ett fjärde barn... Men ändå: Grattis!
Svar på tråden Gravida med SYSKON med BF februari 2021