• Haxor

    Trött dagtid?

    Någon som känner igen detta, och/eller vet vad det skulle kunna bero på?

    Jag vaknar runt samma tid varje dag, kring kl 06.

    Jag arbetar sedan åtta år tillbaka hemifrån, vilket jag trivs med.

    Arbetsdagen börjar runt kl 7.30. Allt flyter på fint, jag har ork, kraft och motivation.

    Kl 11, npgonstans där omkring går det utför snabbt.

    Jag blir trött, orkeslös och omotiverad. Vill inte göra nånting alls.

    Kl 17 månstans återkommer allt, då är jag återigen pigg och motivation och drivet finns där igen.

    Jag är ingen frukostmänniska, itan tvärtom. Det tar emot väldigt att äta på morgonen.

    Dock gav jag det en chans under sex veckors tid med frukost varje dag, tänkte att allt detta kansle bottnade i att jag inte ätit frukost, och att min energi gick ur mig pga det.

    Det ändrade dock inte något.

    Någon som känner igen, eller tror sig ana vad det kan bero på? Förstår att det finns många olika alternativ det skulle kunna bottna i, men tänker att någon av alla tänkbara alternativ kanske är betydligt vanligare än andra?

  • Svar på tråden Trött dagtid?
  • Anonym (...)

    Eftersom det verkar slå till runt samma tid varje dag, har du testat att göra något strax innan för att bryta det? Ta en promenad, ät lunch, ta en powernap, meditera...något som gör att du inte sitter "som vanligt" vid just den tiden. Vet inte vad du jobbar med och om det ens är möjligt att ta en stund för dig själv, men det är min första tanke iallafall.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Graviditet, ålder, understimulans, monotoni/för mycket rutin, för lite rörelse...

  • Anonym (Tips från coachen)

    Kan också vara blodsockret eller om man dricker för lite.

  • Anonym (My)

    Hur mycket kan du styra din arbetstid? Kanske du kan ta en brunch vid elva och en tupplur på maten för att ladda om inför eftermiddagen. Det är för övrigt inget konstigt att vara lite slö på eftermiddagarna (eller på förmiddagarna, om man är den trögväckta sorten). Det finns en anledning till att många arbetsgivare bjuder sina anställda på kaffe ...

Svar på tråden Trött dagtid?