• anonymonymous

    Flera misslyckade embryoåterföringar

    Hej alla fina! 

    Jag undrar om någon av er varit i min situation och sedan fått ett lyckligt slut? Jag har gjort 9 FET och inget har fastnat hittills. Läkarna är positiva och tror att vi bara haft otur. Jag är inte redo för äggdonation än, särskilt inte så länge läkarna är positiva. 

    /I

  • Svar på tråden Flera misslyckade embryoåterföringar
  • BuoBä

    Vi gjorde 8 eller 9 IVF med ET, minns inte helt längre, och vi fick väldigt få embryon som gick att frysa så det blev bara en FET på alla de försöken. Men vi fick ett barn till slut. Allt såg bra ut så vi fick också otur som förklaring.

  • anonymonymous

    Tack för att du delar med dig! Menar du att ni bara gjorde ett FET och fick ett barn på den insättningen? Grattis till barnet!

  • BuoBä

    Nej vi gjorde 8-9 ET och 1 FET. ET är när man gör insättning direkt efter äggplock, FET är när embryot har varit nedfryst.

  • anonymonymous

    Ah, såklart! Vad skönt att höra att det finns fler som gjort flera insättningar utan positivt (men att det sedan gick!) Fick ni tidigt plus någon gång som sedan blev neg? Jag har aldrig fått minsta lilla plus.

  • BuoBä
    anonymonymous skrev 2020-06-07 20:01:31 följande:

    Ah, såklart! Vad skönt att höra att det finns fler som gjort flera insättningar utan positivt (men att det sedan gick!) Fick ni tidigt plus någon gång som sedan blev neg? Jag har aldrig fått minsta lilla plus.


    Ett missfall i v8 på första försöket, sen minus fram till den gången det lyckades.
  • Marmeladboll

    Hej är inne på min 4: e Fet. Tog sig nästa på första men blev MA. Snart har jag hållt på med IVF i ett år började i Augusti 2019. Trodde aldrig det skulle ta så lång tid och komplikationer och oflyt. Problemet är att vi inte får göra PGS eller PGT-A som det heter nu. Det gör att allt tar så låååång tid. Tid som många IVF pastienter inte har. De har ofta försökt i flera år redan.

    PGS betyder att man testar embryon för kromosomavvikelser. Det är nästan alltid pga av det som man får missfall eller det inte tar sig. I andra länder som ex Finland kan man testa och välja bort de embryon som är onormala. Om du är 35 så kan hälften av dina embryon va dålig. I Sverige får man sätta in och hoppas att det tar sig. Det kan ta många år av en persons liv.

    9 fet är många. Hur länge har du hållit på med IVF? Kör ni privat eller landstinget?

    Hur många IVF har du gjort?

  • Anonym (Mamma)

    Vi köpte tre försök och fick ut ganska många ägg på båda äggplocken (säkert totalt 30 st), men inget överlevde till frysning och inte heller de man satte in.
    Mitt sista (andra) äggplock va ganska jobbigt så vi tog en paus i försöken. Och plötsligt några månader senare så blev jag gravid spontant. Så vi fick tillbaka pengarna för sista försöket och använde dom till att köpa en barnvagn. 

Svar på tråden Flera misslyckade embryoåterföringar