• Anonym9123

    Nidblödning eller mens?

    Hej!

    Jag är en tjej på 15 år som har sen ungefär 3 veckor tillbaka gått på p-piller. Dagen efter att jag började hade jag oskyddat sex, och pillren börjar inte värka förrän en vecka efter att man börjat. Jag har inte tänkt på det så mycket förrän jag idag fick en blödning. Jag går ju som sagt på p-piller så jag ska inte ha det och undrar därför om det kan vara en nidblödning. Jag borde kanske också tillägga att jag går på det antidepressiva läkemedlet sertralin ifall det kan ha någon påverkan. Skulle uppskatta svar. Tack.

  • Svar på tråden Nidblödning eller mens?
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym9123 skrev 2020-06-07 14:58:02 följande:

    Hej!

    Jag är en tjej på 15 år som har sen ungefär 3 veckor tillbaka gått på p-piller. Dagen efter att jag började hade jag oskyddat sex, och pillren börjar inte värka förrän en vecka efter att man börjat. Jag har inte tänkt på det så mycket förrän jag idag fick en blödning. Jag går ju som sagt på p-piller så jag ska inte ha det och undrar därför om det kan vara en nidblödning. Jag borde kanske också tillägga att jag går på det antidepressiva läkemedlet sertralin ifall det kan ha någon påverkan. Skulle uppskatta svar. Tack.


    Så du vet att p-pillren inte ger skydd första veckan, ändå har ni sex och nu fattar du inte att du skulle kunna vara gravid...? Ta ett grav-test till veckan så får du väl se svaret.

    Nidblödning får du inte så här sent iaf, det kan vara en genombrottsblödning som man får istället för mens. Om man är gravid. Vilket du så klart kan vara eftersom ni haft sex utan p-medel.
Svar på tråden Nidblödning eller mens?