• Bebe2018

    Hål för litetet ?

    Misstänker att hålet på nappen är för litet för det tar lång tid för mitt barn att få i sig ersättningen. Vi har testat en större storlek på nappen men då blev det för snabbt. Vad ska man då göra?

  • Svar på tråden Hål för litetet ?
  • Anonym (ppp)

    Hur hårt skruvar ni åt flaskan? Jag minns när jag var helt ny på det här området, att barnet hade så svårt att få i sig maten de första gångerna, tills någon snällt påpekade att det måste komma nån liten luftbubbla i flaskan, det får inte vara helt tätt åtskruvat för då blir det vakuum och väldigt jobbigt att suga. Kanske helt självklart för dig men jag bara kom att tänka på det. 

    Har ni testat alla olika hålstorlekar? Kanske finns något märke som har lite mittemellan? 

  • Anonym (Mamma)

    Vi använder MAM-flaskor, de har en särskild botten som motverkar vakuum :)

  • Solblomma30
    Anonym (Mamma) skrev 2020-06-08 10:05:03 följande:

    Vi använder MAM-flaskor, de har en särskild botten som motverkar vakuum :)


    Vi har också MAM och jag upplever samma. Strlk 1 tar lång tid och nästa storlek går för snabbt. Har tyvärr ingen lösning på problemet!
  • Anonym (Mamma)
    Solblomma30 skrev 2020-06-08 21:34:07 följande:
    Vi har också MAM och jag upplever samma. Strlk 1 tar lång tid och nästa storlek går för snabbt. Har tyvärr ingen lösning på problemet!
    Ok! I så fall har jag inga vidare förslag tyvärr, då verkar det vara något med nappen som inte fungerar, men själva flaskan är iaf bra :)
  • Anonym (E)
    Anonym (ppp) skrev 2020-06-08 09:18:33 följande:

    Hur hårt skruvar ni åt flaskan? Jag minns när jag var helt ny på det här området, att barnet hade så svårt att få i sig maten de första gångerna, tills någon snällt påpekade att det måste komma nån liten luftbubbla i flaskan, det får inte vara helt tätt åtskruvat för då blir det vakuum och väldigt jobbigt att suga. Kanske helt självklart för dig men jag bara kom att tänka på det. 

    Har ni testat alla olika hålstorlekar? Kanske finns något märke som har lite mittemellan? 


    Fast barnen suger och släpper, suger och släpper. Inte blir det vacuum i flaskan så de inte får ut något.

    Sedan fyller man inte flaskan så pass heller att det inte finns plats kvar.

    Vi bytte til esskas när barnen blev större tyckte hålen på deras nappar var bättre.
Svar på tråden Hål för litetet ?