• Anonym (Vad göra?)

Han låg med en annan

Jag och min pojkvän sen 3 år tillbaka gjorde "slut".

Vi bråkade en del och hade inte tid över varandra. Så jag valde att göra slut trots jag inte ville.

2 månader har gått och vi stötte på varandra ute och vi pratade. Vi insåg båda att vi älskar varandra och vill försöka igen och att denna gång umgås mer som ett par och diskutera mer och välja våra strider.

Men han berättade att han legat med en annan under vår breakup. Ett ONS.

Och jag blev så äcklad. Besviken?

Han var singel men ändå. Jag tänker, är det ens värt ge detta en chans? Älskar han mig ens?? Eftersom han kunde gå ligga med en annan bara så där efter vår uppbrott?

Vad ska jag göra?

Älskar honom och ser att han verkar älska mig också

• Svar på tråden Han låg med en annan
  • Richard1986

Stressa inte är mitt råd. Det sprack av en anledning.

Det som har gjorts kan inte göras ogjort. Hans one night stand har redan hänt och du reagerade antagligen med svartsjuka då du fick veta eftersom du fortfarande har starka känslor för honom.

Stressar man så finns risken att du kommer slänga det i ansiktet på honom varje gång ni bråkar och det blir bara pannkaka av alltihop...

• Anonym (ooo)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2020-06-08 13:15:47 följande:

Vi bråkade en del och hade inte tid över varandra. Så jag valde att göra slut trots jag inte ville.

2 månader har gått och vi stötte på varandra ute och vi pratade. Vi insåg båda att vi älskar varandra och vill försöka igen och att denna gång umgås mer som ett par och diskutera mer och välja våra strider.

Han var singel men ändå. Jag tänker, är det ens värt ge detta en chans? Älskar han mig ens?? Eftersom han kunde gå ligga med en annan bara så där efter vår uppbrott?

Vad ska jag göra?

om ni hade gjort slut så får man göra vad man vill. Han hade väl ingen aning om att ni skulle stöta på varann efter 2 månader och inse att ni vill försöka igen? 
  • LukeStairwalker

Ja det är ju inte så lätt att svara på.

Har man sex i nära anslutning till ett uppbrott så handlar knappast om några djupare känslor för kvinnan han träffade. Lite tröstsex eller kanske stundens ingivelse.

Vill ni köra igen och gillar vafann så ska väl inte detta hindra er?!

• Anonym (L)

Förstår att man blir äcklad av det om man fortfarande har känslor för personen, men varför besviken? Du gjorde slut och då har han rätt att vara med vem han vill, samma som för dig.

Det är varken konstigt eller fel att han låg med någon annan under den tiden. Du har självklart rätt till dina känslor men jag förstår inte riktigt varför du blir besviken. Han har inte gjort något fel.

Absolut kan han fortfarande älska dig och vilja försöka igen. Ni pratade ju om det och det var väl inte bara du som ville försöka igen, eller? Bara för att han låg med en annan efter ni gjorde slut och nu vill försöka med dig igen, så betyder det inte att han inte älskar dig. Han visste väl inte att ni skulle träffas och komma överens om att försöka igen. Han kanske försökte gå vidare och förlika sig med tanke att du är borta. Om det är slut så kan man ju inte hänga kvar vid sitt ex hur länge som helst.

Hur länge menar du att han skulle vänta tills han låg med någon annan? Fyra månader? Sex månader? Ett år? Två år?

Han kanske låg med någon annan för att försöka komma över dig, eller så ville han helt enkelt bara ha sex.

Ni har pratat och du säger att han verkar älska dig också. Ni båda är överens om att ni vill försöka igen så testa då. Det värsta som kan hända är väl att det inte fungerar och så gör ni slut igen. Dock så är det ju ingen idé att ni försöker igen om du känner redan nu att du inte kommer att kunna släppa att han legat med någon annan.

• Shameless

Jag hoppas verkligen att du inte har gett honom skit för detta, han har inte gjort något fel.

• Miss Skywalker
    Anonym (Vad göra?) skrev 2020-06-08 13:15:47 följande:

Vad ska jag göra?

Varför gjorde du slut fast du ?inte ville?? Att dumpa någon för att man bråkar är värre än att ligga med någon när man är singel..
  • Anonym (Samma här)

Är i liknande sits men gift.

• Anonym (Anonym)

Jag skulle vända på klacken och dra.

Han var singel och fri att göra vad han vill men man kan ju låta lakanen kallna innan man ligger med en annan människa. Jag fattar att folk kan ha enstaka ligg av olika orsaker, och att det i sig inte säger något om ert förhållande men tydligen sörjde han inte mer än att han kunde ligga med en annan tjej så kort efter.

• Anonym (Vad göra?)

Jag har inte sagt något till honom. Vad bara tyst när han berättade.

Jag förstår att han inte visste i förväg att vi skulle försöka igen.

Men jag tänker som så, hade han verkligen älskat mig så hade han väl försökt komma över mig och ha egentid? Inte gå ligga med första bästa?

Hur kan man bli tänd på en annan om man nu älskar sitt ex än?

Jag älskar honom och hade aldrig ens en enda tanke på någon kille efter uppbrottet för att jag älskar honom och ser bara honom. Och den dagen jag kommit över allt, DÅ hade jag kanske kunnat träffa en ny.

Men som ovan säger... låta lakanen kallna lite innan man ligger med en annan.

Ah jag vet inte.... Jag känner att om han kunde gå träffa en ny så snabbt så älskar han ens mig på rirkift då? Är det ens lönt att försöka igen?

Jag gjorde slut för att vi bråkade en del om att jag kom på att han ljög om saker. Såg även att han hade haft Badoo och skrivit med en tjej. Vi umgicks inte så mycket sista tiden för att han jobbade en del.

Vi pratade om det men jag kände mig så äcklad och besviken så valde att göra slut.

• LukeStairwalker

Dåså, bespara er en massa gräl om gammalt och avbryt.

Det kommer med all säkerhet nya gräl i framtiden.

• Anonym (Vad göra?)

Jag älskar honom och tror på att folk kan förändras. Jag försöker se det goda och jag intalar mig själv att han älskar mig också? Eller? Varför vill han annars försöka igen?

MEN saken är den....

Han hade Badoo förut och några av tjejerna han pratat med där följer han på Instagram. Jag sa till honom. Om vi ska ha en ny början så får du ta bort dessa tjejer.

Då sa han jag tar bort dem när jag ser att vi har det bra och att vi kan lämna allt gammalt bakom oss, jag ska inte rensa för att du ber mig. Jag gör det när jag känner för det och när allt är bra.

Alltså va?? Jag fattar inte.... hade det varit omvänt så hade jag rensat direkt för att visa Du är den jag älskar och vill ha ingen annan.

Men jag fattar inget??

Han säger att Jag ska bara luta mig tillbaka och se på när han ska gottgöra och kämpa för oss och att jag ska sluta ta upp att han haft Badoo och har tjejer på sin Instagram för "dem betyder inget".

Snälla hjälp

• Miss Skywalker

Så han smörade för andra när ni var tillsammans. Ja då har ni lite värre problem än att han var med en tjej när han var singel. Jag hade inte gett honom en ny chans. Han kommer garanterat fortsätta.

Svar på tråden Han låg med en annan