• Anonym (Insektsbett)

Män - varför tappar ni lusten till er fru/sambo?

Det framkommer ju i flera trådar här att många kvinnor upplever sextorka i sina liv och att deras man helt har tappat lusten. Låt oss höra från männen här som har tappat lust till sin kvinna. Varför? Välj något av de alternativ som väger tyngst för dig. Det är säkert en kombination av flera men välj den som väger tyngst.

Sen kommentera gärna med mer detaljer i diskussionstråden. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män - varför tappar ni lusten till er fru/sambo?
  • Anonym (h)

Av samma anledning som en kvinna tappar intresset av sin man. 

• Anonym (Qt89)

Sex är skönt men man vill ha spännande känslan. Så ha samma sex i flera år utan o experimentera så tröttnar man. Då kan man lika gärna runka utan o behöva värma upp någon annan.

• Anonym (Saknar alt)

Saknar alt att mannen inte tappat lusten. Jag har sex med min fru en gång i veckan och njuter för fullt. Senast i morse. Vi är 69 resp 67 år. Hon har ett antal kilo för mycket men gör inget. Jag är alltid kåt men behöver hjälp av ett litet blått piller för att bli riktigt hård. Dom pillerna är guds gåva till mannen. Funkar otroligt bra

• Anonym (Ingvar)

Hennes självpåtagna ledarroll. Hon ska styra och ställa men blir sen tjurig för att hon ska göra allt. Hon övervärderar sig själv och ska alltid göra narr av mig. Hon ska alltid ta allt på allvar och vara så ordningssam och ordentlig. Kan aldrig släppa taget eller släppa loss.

Kan aldrig vara lite kåt, glad och tacksam.

• Anonym (Ingvar)

Hennes självpåtagna ledarroll. Hon ska styra och ställa men blir sen tjurig för att hon ska göra allt. Hon övervärderar sig själv och ska alltid göra narr av mig. Hon ska alltid ta allt på allvar och vara så ordningssam och ordentlig. Kan aldrig släppa taget eller släppa loss.

• Anonym (Trött på'na)

För många förpliktelser och måsten i utbyte enbart mot sex.

Sex är egentligen enda anledningen för en man att allls ha en relation men även vi förlorar lusten till nån som på inget annat sätt kan visa uppskattning men stället är på om allt hon vill.

• Anonym (Insektsbett)
    Anonym (Saknar alt) skrev 2020-06-09 13:25:05 följande:

Saknar alt att mannen inte tappat lusten. Jag har sex med min fru en gång i veckan och njuter för fullt. Senast i morse. Vi är 69 resp 67 år. Hon har ett antal kilo för mycket men gör inget. Jag är alltid kåt men behöver hjälp av ett litet blått piller för att bli riktigt hård. Dom pillerna är guds gåva till mannen. Funkar otroligt bra

Klart du saknar det. Du saknar säkerligen också möjligheten att åka skidor på en söderhavsstrand? Kontext och sammanhang är inget du reflekterar över? Samt läser ingressen till en tråd och omröstning.

Så...den här tråden handlar enbart om att dela med sig av varför man tappar lust. Den väder sig till de män som känner igen sig i det. Det är dom som omröstningen är tänkt för. Du verkar ju inte vara en av dom så därmed vänder den sig inte till dig lika lite till den man eller kvinna som helst av allt just nu vill välja mellan Volvo eller BMW. Tråden ger inte den möjligheten heller. 
  • Anonym (Mefisto)

Jag 66, hon 60. Jag njuter av henne, men mindre spännande efter 20 år, förstås. Men hon visar för lite ömhet och kärlek i vardagen. Jag är ingen sexmaskin som det bara är att trycka igång med startknappen lördag morgon.

Hjärtat är den starkaste erogena zonen.

Någon man skrev här att män vill ha en kvinna bara för sex. Det håller jag inte alls med om, det finns så mycket mer. Samtal, omtanke, någon som är lojal, stöd när man är ledsen, någon att planera framtiden med, att dela minnen med och hundra andra saker.

• Anonym (Mis)
    Anonym (Ingvar) skrev 2020-06-09 13:37:37 följande:

Fast du verkar ju inte heller kåt, glad och tacksam.

Varför stannar du om du är så missnöjd?
  • Mimosa86
    Anonym (Trött på'na) skrev 2020-06-09 13:53:34 följande:

För många förpliktelser och måsten i utbyte enbart mot sex.

Sex är egentligen enda anledningen för en man att allls ha en relation men även vi förlorar lusten till nån som på inget annat sätt kan visa uppskattning men stället är på om allt hon vill.

Förpliktelser? Låter illa. Vad tvingas du göra?
Svar på tråden Män - varför tappar ni lusten till er fru/sambo?